OFFset parabol hjælp

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55708
    Bygork
    Deltager

    Hej

     

    Jeg købte for et par år siden en 150 cm brugt offset parabol som jeg benytter til at modtage engelske kanaler fra Astra2 og det fungerer også ok. Jeg har dog på fornemmelsen at jeg kunne opnå en endnu bedre signalmodtagelse ved at lave noglt tilpasninger omkring min LNB som jeg ikker er sikker på sidder 100 % optimal.

     

    Jeg anvender 1 stk inverto black quad LNB, som den der blev testet her på siden, men den passer nemlig ikke 100% i min LNB holder, siider lidt løst. Derfor er mit spørgmål om jeg på nogen måde kan måle hvor den opfanger signalet bedst i LNB holderen?

     

    Vil et feedhorn og evt. hvilket kunne forbedre signalet og kan jeg så stadig bruge mit nuværende quad LNB?

     

    På forhånd tak

     

    mvh

    Bygork

    #58992
    Bygork
    Deltager

    Ingen der kender til Offset paraboler?

    #58996

    Feedhorn og den slags, må jeg desværre melde pas på.

    Du har prøvet at eksperimenter med LNB'ens position i forhold til afstand fra skærmen, altså om der er noget at hente, ved at den kommer tættere på centrum eller længere fra?

    Hvis den ikke sidder helt fast, kan det vel også være svært at få den til at blive der, hvor den skal, når du justerer dens skew. Altså LNB'ens drejning i holderen?

    #58997
    per drage
    Deltager

    Bygork sagde

    Hej

     

    Jeg købte for et par år siden en 150 cm brugt offset parabol som jeg benytter til at modtage engelske kanaler fra Astra2 og det fungerer også ok. Jeg har dog på fornemmelsen at jeg kunne opnå en endnu bedre signalmodtagelse ved at lave noglt tilpasninger omkring min LNB som jeg ikker er sikker på sidder 100 % optimal.

     

    Jeg anvender 1 stk inverto black quad LNB, som den der blev testet her på siden, men den passer nemlig ikke 100% i min LNB holder, siider lidt løst. Derfor er mit spørgmål om jeg på nogen måde kan måle hvor den opfanger signalet bedst i LNB holderen?

     

    Vil et feedhorn og evt. hvilket kunne forbedre signalet og kan jeg så stadig bruge mit nuværende quad LNB?

     

    På forhånd tak

     

    mvh

    Bygork

     

    Feedhorn bruges til prime focus paraboler, og du vil ikke kunne bruge det til dit alm. quad lnb, da det har indbygget et feedhorn

     

    brændpunktet på Din nuværende antenne kender producenten, det kan selvfølgelig lade sig gøre at måle sig frem,men det kommer til at tage nogen tid, der findes mange forskellige tilpasnings adaptere til lnb´er så du må da kunne finde et der sikrer at lnb´en sidder fast

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk


    #58998
    Bygork
    Deltager

    Hej igen

     

    Efter at have søgt lidt på nettet  må jo nok tilstå at den parabol jeg har ikke er en Offset type, men en prime focus. hvor der peges mere skråt opad (beklager meget min fejl i terminologien). LNB holderen sidder samlet med 3 afstivere ud fra parabolen, men som sagt passer mit inverto black quad LNB meget dårligt ind selvom jeg får kanalerne ind i nogenlunde styrke.

    Men betyder det at selvom jeg ikke kender den oprindelige producent af skærmen (mener dog ham jeg købte den af sagde det var en gammel triax skærm), så kan jeg regne med at hvilet som helst feedhorm vil passe?

     

    Hvordan måler jeg evt. om brændpunktet sidder hvor det skal ?

     

    Hvilket LNB til prime focus parabolen vil i anbefale hvis det skal anvendes til 28,5(28,2) grader øst, og kunne modsvare inverto black quad LNB der er stestet her på siden, i performance?

     

    Takker mange gange for svarene

     

    vh

    Bygork

    #58999

    Hej

     

    Hvis det er en focus parabol du har skal du have fat i et Feedhorn der passer til parabolskærmen. Der ud over skal du have en LNB med C120 flance, som sættes på feedhornet.

     

    Du vil aldrig for en offset LNB, til at give ordentligt signal, på en focus skærm

     

    /Gert

    #59000
    avh
    Deltager

    Anvender med held dette lnb til en primefocus parabol til 28,2 E

     

    http://www.hm-sat-shop.de/lnb-flansch/universal-snf-031-single-flansch-lnb-03-db.html

     

    Der kan fås feedhorn til..

    En justering af dette kan forbedre signalet…

     

    Hvordan er parabolen monteret?

    Primfocus paraboller skal følge den bue hen over sydhimelen, hvor sattelitterne befinder sig.

    Den skal være lodret i stik syd retning eller skal “hælde” til siden…

    (moteringsbeslag skulle gerne muliggøre dette)

    #59005
    Bygork
    Deltager

    Hej igen

     

    Min primfocus parabollen følger en bue hen over sydhimelen, og er lodret i stik syd retning. Jeg ved kun at det er en ældre triax skærm,  hvordan køber jeg LNB ud fra denne viden?

     

    Kan jeg evt. måle mig til hvilket primfocus LNB der vil uderstøtte den?

     

    Er det et must med feedhorn eller er det nok at anvende et LNB ? hvor meget vil feedhornet evt. % give i forhold til uden?

     

    Hvis ikke jeg kan finde flere oplysninger på skærmen er det så omsonst at putte penge i en primefocus LNB + evt. feedhorn eller vil der v ære noget at hente i forhold til i dag?

     

    Vil denne type LNB ikke elektronisk kunne skifte mellem H/V signaler ?

     

    vh

     

    Bygork

    #59006
    avh
    Deltager

    Det skulle gerne være sådan at der skulle være nogle monteringshuller, der hvor de 3 stænger samler sig.

    Den særlige type LNB (c120 flanch) skulle gerne direkte passe mekanisk til montering, hvorved af afstand til parabol skulle være i orden…

    Jeg har også monteret feedhorn, som jeg efterfølgende tunede og fik lidt bedre signal..

    (også signal før den blev tunet)

     

    Det link jeg har anført ovenfor hensviser til et LNB (c120 flance) som virker og skulle kunne monteres…

    Der er ikke så stort udvalgt i denne type LNB…

     

    Der er ingen problemer med at skifte mellem H og V, virker på samme som et universal LNB…

    #59007
    Bygork
    Deltager

    Hej igen

     

    Synes ikke umiddelbart at jeg kan se denne LNB passe i min LNB holder (de 3 stænger til LNB holderen samles i en rund ring, hvor toppen af ringen er væk, sådan at LNB'en kan sættes ned ovenfra) . Men kan det være fordi at det er feedhornet det monteres i holderen, eller hvordan fæstner jeg Flance LNB'en i holderen.

     

     Digitalt.tv synes desværre ikkle at godtage mine almindelige digitalte billeder jeg vil uploade af parabolen/lnb holderen.

     

    vh

     

    Bygork 

    #59008

    Dine billeder kan være for store.

    #59009
    avh
    Deltager
    #59010
    Anonym
    Gæst

    admin sagde

    Dine billeder kan være for store.


    Her står, hvor meget, et billede må fylde: /forum/antenne-tv/digiality-cx-302-t-eller-linieforstaerker-ved-at-doe?value=7&type=9&include=1&search=1&ret=all Smileny

    #59042
    Bygork
    Deltager

    Hej

     

    Kan man umiddebart gå ud fra at Feedhornet fra Invacom kan bruges til de andre FLANSCH LNB'er (f.eks. Inverto)?. Synes nemlig ikke jeg kan finde feedhorn til de andre LNB'er.

    vh

     

    Bygork

    #59044
    avh
    Deltager

    Jeg ville nok købe et feedhorn og LNB som passede sammen, f.eks.

    http://www.hm-sat-shop.de/lnb-flansch/adf-120-feedhorn-for-invacom-c120-feed-lnbs.html

     

    Begge dele fra invacom.

    På den anden side, hvis et andet LNB er fysisk indentisk med hensyn til modtagepunktet, ja så er et feedhorn jo bare en ting man sætter ekstra på. Det har også en ring af huller…

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button