mofopupa

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: mosaik på yousee trods tæt instalation #66786
    mofopupa
    Deltager

    Kvalitet af egen antenne installation for YouSee kabel TV.

     

    Jeg har for ganske nylig være igennem et lignende forløb. I ejendommen, hvor jeg bor, indgik ejerforeningen med YouSee aftale om opgradering, så beboerne kunne få bredbånd gennem YouSee tillige med bland selv kanaler. TDC ved datterselskabet Dansk Kabel TV afsluttede dette arbejde i marts d.å.

     

    Jeg besluttede at udnytte det ny tilbud. Jeg indgik aftale med lokal el-installatør om opsætning af vægudtag i

    3 forskellige opholdsrum. Vægudtag er forbundet til antenneforstærker. Alt grej og kabler er Triax og indkøbt hos AV Connection A/S.

     

    Efter afslutning af arbejde fra DKT blev jeg ramt af pixel fejl. Særlig slemt var visse kanaler som Discovery og NG. Jeg benyttede ind til for nylig 2 stk. Samsung TV, et 40” årgang 2008 og et Samsung 26” årgang 2009. Jeg havde ca. 4 besøg af såvel DKT som YouSee. Disse teknikere kunne ikke finde fejl på antenne installation.

     

    Ved det sidste besøg blev jeg om mit 40” Samsung 2008 af YouSee vejledt således:

     

    1. Tuner i TV er ikke god nok og det er denne, som er årsag til pixel fejl.
    2. Alternativ: lad TV reparere med udskiftning af tuner. Pris ca. DKK 2.500 – 3.000.
    3. Alternativ: Anskaf en YouSee boks. Ulempe pris mdl. DKK 99 og flere fjernbetjeninger.
    4. Alternativ: Køb dig et nyt TV.

     

    Jeg valgte den sidste løsning og har skiftet til to nye LG TV et stk. 43” og et 32”. Det sidste blev leveret i går. Herefter forekommer der ingen pixel fejl:

     

    Min egen konklusion:

     

    De gamle Samsung TV fra 2008 og 2009 har åbenbart ikke været tilstrækkelig HF tætte.

     

    Supplerende problem:

     

    Jeg havde hos YouSee også bestilt en 100 Mb / 20 Mb internet forbindelse via kabel net. Dette var til afløsning af en 10 Mb ADSL forbindelse hos Telia. Min stationære PC er forbundet til router / modem med kabel. Når jeg anvendte YouSee forbindelsen, kunne min PC ikke fastholde forbindelsen. Med Telia ADSL var der derimod ingen problemer. Ved det sidste besøg fra TDC kom dommen. Mit net kort var ikke konfigureret til YouSee hastighed på kabel net. Jeg tilkaldte en PC tekniker, som udskiftede net kort. Herefter fungerede min PC problemfrit.

     

    Så til jetdirect, du bør undersøge, om du måtte have samme problem med tuner, som jeg har beskrevet oven for.

     

    Mange hilsner

     

    mofopupa

    mofopupa
    Deltager

    Kære administrator og jetdirect,

     

    Fortsættelse følger,

     

    Efter jeg i går takkede for jeres indlæg er jeg kommet i tanke om følgende:

     

    Mit 26” Samsung årgang 2009 har aldrig villet acceptere indtastning at netværks ID med cifrene 111, svarende til anvendelse af program kort med bland selv kanaler. Dette Samsung virker alene med indtastet netværks ID med cifrene 100.

     

    Anderledes med mit nye LG 43”. Her er der indtastet netværks ID med cifrene 111.

     

    Resume:

     

    Med Samsung tv med netværks ID 100 får jeg lov til at se fuld pakke tillige med de af mig valgte bland selv kanaler; i al fald så lang tid YouSee endnu ikke har genetableret filter i ejendommens skab for YouSee kabel tv.

     

    Med LG tv med netværks ID 111 får jeg alene lov til at se grundpakke med tillæg af kanaler, som mit program kort giver mig adgang til.

     

    Mange hilsner

     

    mofopupa

    mofopupa
    Deltager

    Kære administrator og jetdirect,

     

    Mange tak for jeres bidrag.

     

    Først lidt supplerende fakta:

     

    Jeg besidder tre program kort:

     

    1 hovedkort

    2 tvilling kort

     

    som benyttes til hver sin kortlæser i

     

    LG 43” nyt TV med wi -fi

    Samsung 26” TV årgang 2009

    Samsung hard disk optager årgang 2013.

     

    Foranlediget af jeres kommentarer har jeg her til aften foretaget følgende forsøg:

     

    I mit ældre Samsung TV fjernede jeg program kort. Der hændte så det, at jeg kunne beskue kanaler omfattet af fuld pakke. Dog kunne jeg ikke betragte f. eks. Discovery World. Denne kanal indgår i mine bland selv kanaler, men ikke i fuld pakke. Hvis jeg igen indsatte program kort i kortlæser, da kunne jeg igen se kanaler fra fuld pakke, herunder kanaler, som jeg ikke har bestilt. Med isat program kort kunne jeg betragte kanaler, for hvilke jeg har igangværende abonnement. Jeg gentog testen med alle tre program kort, dog uden ændret resultat.

     

    Jeg foretog herefter forsøg på mit sprit nye LG TV. Hvis jeg fjerner program kort, da vil TV alene vise kanaler fra grund pakke. Hvis jeg bagefter isætter program kort, da vil TV vise kanaler, hvorom jeg er berettiget til at have tilgang. Jeg har også prøvet at slukke for kabel modem; dette påvirker ikke resultatet.

     

    Hvad er så konklusion:

     

    Jeg er på ingen måde blevet snydt af TDV / YousSee. Jeg har modtaget det, som jeg har betalt for.

     

    Jeg kan dog ikke drage anden konklusion, end at TDC / YouSee på en eller anden måde må foretage registrering af de data, som selskabet henter elektronisk fra abonnenternes data fra internet kombineret oplysninger fra program kort m.v.

     

    Mange hilser

     

    mofopupa

Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
Back to top button