Svar til: Adgang til flere nordiske kanaler? Hvad kan gøres?

kram5610
Deltager

Hejsa

Uden at jeg helt ved det, kunne jeg forstille mig at Copydan spiller ind her. En nordisk kanal koster typisk 2-3 kr pr måned pr husstand. Antager vi at Canal Digital har 75.000 abonnementer koster hver kanal 2.700.000 kr i afgift til Copydan. Spørgsmålet er hvor meget den enkelte abonnement er villig til at betale for nordiske kanaler.

I princippet kunne Canal Digital, Viasat og Boxer udsende alle de skandinaviske public service kanaler (altsÃ¥ alle de kanaler du nævner) – men mon ikke lige netop de kanaler Canal Digital sender er de mest populære i Danmark (af historiske grunde).

I Norge udsender Canal Digital DR1, DR2 TV2 fra Danmark og SVT1, SVT2, Kunskabskanalen fra Sverige (men ingen TV4).

Hos Canal Digital i Sverige ligger de danske og norske kanaler i tillægspasser der skal tilkøbes.

Hilsen
Morten Hesseldahl

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard