Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.
Hej!
Var hos nogle familjemedlemmer for at få ZDF kanalerne ind på deres CDC-7000 tuner (Canal Digital box).
De har to paraboler, en står til 1 grad vest og den anden står på Astra 19,2 grader øst.
Alle kanalerne virker fint, på nær denne ene transponder på Astra, nemlig ZDF Vision (frekv. 11.954 H, 27,5 og 3/4) Og det var netop denne frekvens de var interiseret i at få ind pga fodbold på ZDF.
På ALLE andre transpondere var signalstyrke og kvalitet i top, men på lige denne var de i bund. Hvad kan der være galt her?
Jeg prøvede at tage strømmen fra modtageren et øjeblik, men dette hjalp ikke, jeg prøvede ikki at resette/nulstille modtageren.
MVH
Palleba
Der sendes helt normalt fra den transponder, du nævner.
Umiddelbart vil jeg gætte pÃ¥, at der er problemer med Diseqc-switchen. Kan der modtages andre kanaler, der sendes med horisontal polarisation? Kan fx “Das Erste” pÃ¥ frekvens 11836 H modtages?Â
Palleba2000 sagde
På ALLE andre transpondere var signalstyrke og kvalitet i top, men på lige denne var de i bund. Hvad kan der være galt her?
Hej
Â
Jeg har ogsaa haft problemer med detop den transporter paa en af mine cdc-7000. Kan du söge kanalen ind? Hvis ja pröv at stille dig paa kanalen, tryk paa den röde knap for neden (TV/Radio) og vent ca 2 sek. tryk paa knappen igen – saa brude ZDF virke (hvis du altsaa har den listen) ???
Paa min modtager var det saadan, at signalet kom og gik 2-3 gange naar man stillede sig paa kanalen, efter ca 10 sekunder virkede kanalen normalt.
Â
Samme modtager laaste sig forövrigt fast, hvis jeg forsögte at höre radio fra ARD’s radiotransponder.
Â
Mange hilsner
Â
Morten Hesseldahl