Rusland indfører DVB-T2 overalt – et mindre antal områder med DVB-T skifter fra 2013 til DVB-T2

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

• Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    reslfj
    Deltager

DVB.ORG skriver at Rusland vil indføre DVB-T2 som standard i alle Ruslands  regioner.

De første 5 regioner/byer hvor DVB-T2 starter allerede i andet kvartal i år menes at være St. Petersburg, Volgograd, Krasnodar, Kazan  og Moskva.

Det har tidligere været fremme, at  Ukraine er i gang med at starte 4 DVB-T2 muxer.  Mange af de andre nu selvstændige stater i de tidligere Sovjetunionen, er også i gang med at teste DVB-T2 eller at planlægge DVB-T2 net.

Det betyder et nyt marked på  omkring 200 millioner forbrugere for udstyr til DVB-T2 modtagelse.  

Lars    smile

PS! DVB.ORG skriver også – via den angivne link – om valg af DVB-T2 i Indonesien og om status for DVB-T2 i Sydafrika (60% dækning)

reslfj
    Deltager

Rusland har også udgivet en specifikation for  DVB-T2 modtagere – herunder hvordan den samlede funktion af en modtage (minimum) skal være.

http://www.rtrs.ru/data/2016_tekhnicheskie_trebovaniya_tsntv.pdf

I Danmark er det nok mere fornuftigt at læse  http://www.nordig.org  udgivelserne, men de russiske udgivelser og beslutning viser, at deres planer er meget aktuelle og det store markedet i Rusland snart vil åbne op.

Lars smile 

langkawi
    Deltager

Det nytter ikke noget… og det uanset om det er DVB-T eller DVB-T2.
    Jeg kan ikke modtage kanalerne, end ikke med en finjustering af min antenne…

reslfj
    Deltager

langkawi sagde

Det nytter ikke noget… og det uanset om det er DVB-T eller DVB-T2.
    Jeg kan ikke modtage kanalerne, end ikke med en finjustering af min antenne…

reslfj sagde

Det betyder et nyt marked på  omkring 200 millioner forbrugere for udstyr til DVB-T2 modtagelse

Faktisk er det flere, fordi 50+ millioner i Ukraine også vil anvende DVB-T2

Det er meget afgørende for, at DVB-T2 forbliver billigt og installeret som standard, at markedet er stort.

Her er de store befolkningstal i Rusland, Ukraine, Indien, Indonesien og hele det sydlig Afrika  meget afgørende.

Det konstateres således meget udbredt – også hos oprindeligt skeptiske organisationer – at DVB-T2 er kommet langt over kritisk masse og vil blive en meget udbredt standard.

Lars   smile
Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard