Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.
Der er netop indgået et nyt medieforlig i folketinget.
http://www.kum.dk/nyheder-og-presse/pressemeddelelser/2012/oktober/ny-medieaftale-indgaet/
og selve teksten er her
Lars
Og frit TV-udbydervalg, afskaffelse af kabeltv-tvangen blev nok engang sendt til hjørne…
FM bliver til DAB+ og vil blive lukket i 2019, så frem 50% har digitalt Radio i 2018.
Hvad skete der lige med DVB-T2- lite teknologien, som hvis er bedre end DAB+ – går Danmark enegang, bare fordi DR har lagt sig fast
Glæder mig til, at finde ud af, hvordan de vil udbyde MUX8. Det er måske lidt givet, at det bliver Boxer – men det står blot, at det skal være en kommerciel spiller.
martin sagde
Glæder mig til, at finde ud af, hvordan de vil udbyde MUX8. Det er måske lidt givet, at det bliver Boxer – men det står blot, at det skal være en kommerciel spiller.
Jeg synes, det er godt tåbeligt, at man ikke forsøger, at få frekvenser til 2 VHF muxer. Det vil betyde meget, når seerne skal anskaffe en VHF antenner og et samlefilter/masteforstærker, at der kan tilbydes dobbelt så mange kanaler.
Bortset fra Bornholm, bør det være muligt at bruge Sjællands kanal 6 også på Fyn og i Sønderjylland. Ligeledes bør kanal 7 fra Sønderjylland og Fyn også kunne bruges på Sjælland. Midt- og Nordjylland kan dækkes med en kombination af kanal 5, 6 og 10 og måske en UHF hjælpesender i fx Skagen.
Tyskland anvender kanal 7 næsten helt nede ved Berlin og til lodret DAB. Ligeledes anvendes kanal 6 først syd for Elben/Hamburg. Polen anvende kanal 6 i Stettin og kanal 7 længere østpå. Men kanal 6 er allerede godkendt på Sjælland mv.
Der er problemer med kanal 7 mellem Nordsjælland og Halmstad – men jeg synes de ser løselige ud. Ligeledes tror jeg Bornholms problemer kan løses.
Det er indlysende at DVB-T2 skal anvendes (ellers skal der bygges nye TV master) og så er landsdækkende SFN net til gengæld helt mulige.
Lars