ZDF slukker også for SD signalerne i 2025

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Per K
    Deltager

ZDF der ellers hele tiden har modsat sig at ville slukke for deres SD signaler via 19.2Ø har totalt ombestemt sig:
    Nu bliver de også slukket i 2025.
    Datoen at ZDF har beslutttet sig for er den 18 November 2025.
    Kanalerne der er berørt er ZDF, ZDFinfo, ZDFneo, 3sat og Kika.

Husk at ARD slukker for alle deres SD signaler den 7 Januar 2025.

https://www.digitalfernsehen.de/news/empfang/satellit/zdf-schaltet-sd-signale-ueber-satellit-ab-1120354/

Niels Petersen
    Deltager

Det er noget bagud i Tyskland, at der stadig findes SD TV, de er nu ikke ene om det, der holdes stadigvæk ligeledes fast i SD TV i UK, så alle de omkring 40 kanaler på DVB-T sendes både i SD (MPEG2) og HD (MPEG4).

Per K
    Deltager

I hvert fald lige med at RTL, SAT1, PRO7 og de der andre kanaler man også kan finde som HD+, det var vist noget om at de havde fået et forbud mod at må slukke for SD signalerne.
    Det kom efter en masse ballade med ProSiebenSat.1 Media AG og
    RTL Group med at de forsøgte med næb og klør at tjene flere penge på deres signaler eks. ved kodning af SD signalerne og tvungen betaling eller helt at lukke for dem og andre skøre ting jeg ikke lige kan huske.

De sidste ord jeg kan huske i hvert fald i den sag fra politisk niveau, var en trussel om at det kunne jo ende med, at de fandt på at lave et forbud i mod kodning af HD og UHD signalerne.
    Siden den trussel for omkring en 4 år siden har der i hvert fald været piv stilhed fra de to media grupper.

Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard