YouSee WebTV Ude

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57100
    svbg1979
    Deltager

    Da YouSee omlage deres “Play-univers” her i slutningen af august fjernede de bl.a. kravet til, at man skal have en YouSee-internetforbindelse for at streame sine tv-kanaler fra sin YouSee-tv-pakke pÃ¥ f.eks. en tablet eller smartphone.

    I den forbindelse blev kravet om, at ens enhed skulle logges ind pÃ¥ YouSee’s internetforbindelse mindst én gang om mÃ¥neden ogsÃ¥ fjernet. Det giver sÃ¥ heller ingen mening, nÃ¥r man ikke længere behøver internetforbindelse for YouSee, sÃ¥ kan de jo ikke kræve dette mere.

    Men nu tænker jeg jo så bare på, om YouSee så ikke logger en masse informationer når man benytter YouSee WebTV på en ikke YouSee internetforbindelse.

    F.eks. pÃ¥ deres Android-app… kunne det tænkes, at der bliver logget hvornÃ¥r YouSee Tv & Film-app startes op, hvilke tv-kanaler der bliver set og hvor lang tid, og ikke mindst hvilken IP-adresse der bliver benyttet.

    Min mor har YouSee som tv- og internetudbyder og jeg har prøvet at benytte YouSee Tv & Film-app’en hjemme hos os selv, altsÃ¥ ikke pÃ¥ hendes forbindelse. Det virker godt og især med Chromecast. Men jeg kunne jo godt blive lidt nervøs for, at YouSee har installeret noget overvÃ¥gningsudstyr hos dem, der “alarmere” hvis den samme fastnetforbindelse (som ikke tilhører YouSee) tit benytter deres tjenester. Det kunne mÃ¥ske være hvis den samme IP-adresse f.eks. 10 eller 15 aftener i træk benytter deres YouSee Tv & Film-app. SÃ¥ fÃ¥r en medarbejder en “alarm”, hvor de sÃ¥ undersøger loggen nærmere om hvad der forgÃ¥r pÃ¥ min mors konto.

    Er der nogle der ved, om dette er noget man skal være nervøs for? Altså om det er sådan det foregår i virkeligheden hos YouSee?

    #66402
    Preben Pedersen
    Deltager

    svbg1979 sagde
    Da YouSee omlage deres “Play-univers” her i slutningen af august fjernede de bl.a. kravet til, at man skal have en YouSee-internetforbindelse for at streame sine tv-kanaler fra sin YouSee-tv-pakke pÃ¥ f.eks. en tablet eller smartphone.
    I den forbindelse blev kravet om, at ens enhed skulle logges ind pÃ¥ YouSee’s internetforbindelse mindst én gang om mÃ¥neden ogsÃ¥ fjernet. Det giver sÃ¥ heller ingen mening, nÃ¥r man ikke længere behøver internetforbindelse for YouSee, sÃ¥ kan de jo ikke kræve dette mere.
    Men nu tænker jeg jo så bare på, om YouSee så ikke logger en masse informationer når man benytter YouSee WebTV på en ikke YouSee internetforbindelse.
    F.eks. pÃ¥ deres Android-app… kunne det tænkes, at der bliver logget hvornÃ¥r YouSee Tv & Film-app startes op, hvilke tv-kanaler der bliver set og hvor lang tid, og ikke mindst hvilken IP-adresse der bliver benyttet.
    Min mor har YouSee som tv- og internetudbyder og jeg har prøvet at benytte YouSee Tv & Film-app’en hjemme hos os selv, altsÃ¥ ikke pÃ¥ hendes forbindelse. Det virker godt og især med Chromecast. Men jeg kunne jo godt blive lidt nervøs for, at YouSee har installeret noget overvÃ¥gningsudstyr hos dem, der “alarmere” hvis den samme fastnetforbindelse (som ikke tilhører YouSee) tit benytter deres tjenester. Det kunne mÃ¥ske være hvis den samme IP-adresse f.eks. 10 eller 15 aftener i træk benytter deres YouSee Tv & Film-app. SÃ¥ fÃ¥r en medarbejder en “alarm”, hvor de sÃ¥ undersøger loggen nærmere om hvad der forgÃ¥r pÃ¥ min mors konto.
    Er der nogle der ved, om dette er noget man skal være nervøs for? Altså om det er sådan det foregår i virkeligheden hos YouSee?

    En eller anden form for logning foregÃ¥r der nok, da det jo skal kunne dokumenteres overfor deres leverandører af Tv og Film rettigheder, men hvorledes de vil kunne se forskel pÃ¥ om din husstand har besøg af en Yousee kunde flere gange om ugen/mÃ¥ned – det mÃ¥ jo fremtiden vise, sÃ¥ frem der konstanters et misbrug, af et lovligt abonnement – vil nok se lidt underligt ud, sÃ¥ frem et abonnement benyttes samtidigt fra 2 forskellige WAN/Internet IP-adresser pÃ¥ sammen tidspunkt og med hver sin TV/Film kørende, kan det være der skal flere end 2 før det udløser en alarm og noteres i databasen over forbruget fra abonnement.

    Spændende er da også det ikke kræves, at et sådan abonnement ikke engang imellem skal være logget på via en Internet forbindelse fra enten TDC eller Yousee netværk, men kan nok skyldes, at de er på vej med et direkte salg til andre kunder via en almindelig bredbåndforbindelse eller der nu sammenarbejdes med antenneforeninger, som selv leverer Internet forbindelsen.

    I forhold til et mobil abonnement, som er en til en løsning, med tilknyttede TV/film løsning på abonnement.

    Det lyder som en spændende udvikling af nye muligheder, for tv/film forbrugerne – man mÃ¥ dog hÃ¥be, det ikke gÃ¥r ud over dem, som køber deres tv pakker, skal betales ekstra for, at der kan leveres disse nye ekstra tiltag.

Login Registrer
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare pÃ¥ dette indlæg.
Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard