TV3s reklameblok er 20-25% længere end tilladt
Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.
- Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
29. november 2010 kl. 19:59 #55838tommyDeltager
Reklamer må, jf. EU regler, maksimalt udgøre 20% af sendetiden, dvs. 12 minutter per sendetime. I TV-Meters statistikker kan man se, at dette ikke efterleves. Radio- og tv-nævnet har derfor skrevet til den britiske tv-myndighed, Ofcom, for at få TV3, 3+, 3 Puls, Kanal4 og Kanal5 til at overholde reglerne. Nævnet beder desuden Ofcom om at anmode stationerne om at overholde danske regler. Regler som bl.a. siger, at udsendelser ikke må afbrydes af reklamer. Jf. Frands Mortensen, Aarhus Universitet, giver et nyt mediedirektiv mulighed for at gå til EU-kommissionen, hvis Ofcom sidder anmodningen overhørig.
Kilde: http://politiken.dk/kultur/tvogradio/article1128174.ece
30. november 2010 kl. 14:01 #59317TvillingDeltagerNævnet havde spurgt sin britiske søsterinstans Ofcom, om TV3-kanalerne og SBS-kanalerne opfylder kravene i det såkaldte AVMS-direktiv, så de juridisk hører hjemme i England.
Og det gør de altså.
http://politiken.dk/kultur/tvogradio/ECE1085515/sbs-og-tv3-holder-sig-til-reglerne/
30. november 2010 kl. 14:55 #59318Preben PedersenDeltagerJamen, så må vi jo se, hvad der sker, når de 2 store kommercielle leverandør af kabeltv i danmark, begynder at hører efter hvad deres kunder siger, at nu må det være slut med de evige reklame afbrydelser af tv-programmer og film. Viasat og SBS må gå tilbage til de gamle dage, hvor der ikke skete så mange afbrydelser.
Folk gider ikke betale så meget for deres tv-kanaler, når det hele består af reklame afbrydelser og genudsendelser. Har allerede ramt Viasat http://www.aabybroantennelaug.dk/
30. november 2010 kl. 15:01 #59319TvillingDeltagerJeg er af den overbevisning at tv-selskaberne viser lige så mange reklamer som seerne vil se. Det er ganske enkelt selvregulerende men det er desværre blevet et fremmeord i maksimalstaten, hvor enhver lille detajle skal reguleres så vi alle kan parkere hjernen. Tåbeligt!
1. december 2010 kl. 15:52 #59322Palleba2000DeltagerDet er blevet alt for meget af det gode.
Reklamerne bliver afbrudt af film og serier, og ikke omvendt. 🙁
Og nej, folk gider ikke se reklamer, men bliver tvunget til det, men her i huset bliver det hele optaget på DVR, så bliver reklamerne klippet væk, og så bliver programmet set igennem. Eller også “timeshifter” jeg med ca. 20 min, så kan jeg hoppe de 6-8 min over hver reklameblok, og så indhenter jeg slutningen.
Jeg selv HADER reklamer, går amok over dem. Noget værre lort.
MVH
Palleba1. december 2010 kl. 22:27 #59323TvillingDeltagerDet er simpelthen noget fordrukkent vås. Udsendelserne starter hver hele eller halve time som de altid har gjort. Da udsendelsernes løbetid er konstant, er altså kun muligt at justere i vægtningen imellem promoer og spots. Det er derfor rent teknisk om det er den ene spildtid eller den anden.
6. december 2010 kl. 17:10 #59368xzxzxDeltagerJeg synes heller ikke reklamer er spændende, men det er en del af tv stationernes indtægstkilde. Og endnu mere hader jeg licensen. Hvis der var penge i at udbyde ren brugerbetalt tv, så var det også mere udbredt. Og har vi ikke større problemer end TV3 sender nogle minutter for lange reklamerblokke, så har vi det jo egentlig meget godt ;-).
28. februar 2011 kl. 10:29 #59975TvillingDeltagerUps:
RADIO- OG TV-NÆVNET BEKLAGER MISVISENDE RAPPORTER OVER REKLAMETIDER PÅ TV3-KANALERNE
25. februar 2011
Radio- og tv-nævnet har konstateret, at der ved udarbejdelse af rapporter over reklametider på TV 3, TV 3 PULS og TV 3+ er blevet medregnet sponsorkrediteringer.
Dette har ført til, at rapporterne fejlagtig viser et stort antal overskridelser af de efter EU-reglerne tilladte 12 minutter reklame per time på de nævnte stationer.
Rapporterne blev sendt til den britiske myndighed Ofcom i november 2010 med en opfordring til Ofcom om at føre skærpet tilsyn med stationerne.
Radio- og tv-nævnet har efterfølgende fået kendskab til, at der i rapporterne på grund af TV 3’s indberetningsmetode ikke kan skelnes mellem reklamer og sponsorkrediteringer.
På denne baggrund har Radio- og tv-nævnet den 23. februar 2011 sendt et brev til Ofcom samt til TV 3 DK samt Viasat i UK, hvor Nævnet oplyser om det forkerte opgørelsesgrundlag.
Radio- og tv-nævnet beklager den fejlagtige opgørelse samt de misforståelser der er opstået herved.
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.