Hej
Â
Jeg har indtil for kort tid siden været den tilfredse ejer af en dvb-t modtager, Triax T-HD 409 VA, samt tilhørende 500 GB HDD. Nu er modtageren begyndt at hoppe i billedet og lyden, og også pixellere til tider (både ved signal fra HDD og DVB-t).
Â
Troede i første omgang at det var antennesignalet til Triaxen der var noget i vejen med. Men antennesignalet er nu forsøgt målt i modtageren, og det måler 85 % i styrke (viser det dog som rødt) og næsten 100 % i signalkvalitet (viser grøn farve). Endvidere er signalet testet på en maximum box hvor det også måler lignende værdier og der ingen forstyrelser forekommer.
Â
Boksen er 9 mdr gammel, men nu er mit spørgsmål hvad jeg gør med indholdet på HDD hvis jeg sender traixen til reperation/den ombyttes?
Alt på HDD er vel krypteret til netop denne boks og kan ikke lægges over på en anden HDD eller computer?
Â
Er der nogen måde jeg kan sikre indholdet til et andet medie (meget af indholdet er min 3 årige datter ynglings tv programmer der er optaget over lang tid). Eller er der evt. noget jeg har overset i problemstillingen?
Â
På forhånd tak
Â
Bygork