Problemer med kanaler på Sony Kdl 46w5500
Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.
- Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
3. februar 2016 kl. 22:40 #57139JesNisDeltager
God aften.
Jeg håber een eller anden her på forum kan hjælpe inden jeg bliver helt tosset.
Mit TV er et Sony KDL46w5500 46″ – lidt ældre sag, men fejler intet, og kan stadig
det hele (eller.. ? ) Hidtil har der aldrig være problemer med digital TV, intet.
Vi har kabeltv gennem Yousee – og det plejer at fungere.
Pludselig i dag forsvinde følgende kanaler: TV2 (HD) “3”, Kanal5, samt DK4
Ved henvendelse til Yousee får jeg at vide, at disse kanaler ligger på samme “quamm” (?) = 80
og at der må være noget galt med mit antennekabel. Det skal siges at huset er rimeligt nyt
og antennekabler er nye, helt ude fra vejen. De kabler jeg bruger er ligeledes nye og ikke selvgjorte,
med dobbelt skærm og korrekte stik. Det mystiske er så at; Vi har et andet TV, et Philips af ca. samme
alder som Sony. Dette står andetsteds i huset og kan GODT vise de forsvundne kanaler (!) ??
Jeg har så forsøgt følgende: Antennekabel fra Philips byttet med det fra Sony. Hjælper ikke.
Slæbt Philips ned i stuen og placeret samme sted som Sony. Alle kanaler er til stede, og det
er uanset hvilket kabel. Prøvede endda med et gammel selvlavet kabel med løse lallestik.
Alle kanaler er til stede på philips, men mangler på Sony. Nuvel, restarte Sony, geninstallere
alle kanaler. Intet hjælper. Tjekke om opsætning er korrekt, 143 mhz, id = 100 etc. Alt er
som det skal være. På nettet og hente en nyere udgave af softwaren i Sony, opdateres og
forfra som med nyt TV (når man opdaterer sådan et fjernsyn starter det nærmest som om
det netop var pakket ud) geninstallere alle kanaler.. No way. De forb*ndede kanaler er
der stadig ikke.. Hvad hulen er der galt ?
4. februar 2016 kl. 09:26 #66606michDeltagerKan du prøve at skifte f.eks. til sverige i indstillinger på TV´et ?
4. februar 2016 kl. 09:35 #66607AnonymGæstHvis du har mulighed for det så prøv tv´t på en anden adresse på samme kabelnet.
Tuneren kan godt være mere følsom overfor 4g/lte støj end den der er i dit philips tv.
4. februar 2016 kl. 09:46 #66608Preben PedersenDeltagerDer kan være følgende:
1. sony tv har fået problem med den frekvens, hvor kanaler ligger (fejl på indbygget tv-tuner) eller signal niveau for lavt i forhold til det Sony tv forventer, før frekvensen låses.
2. Yousee har ændret nogle andre parameter, som Sony tv tuner opfatter anderledes og dermed ikke låser kanaler fast på frekvensen.
hvad siger en manuelt søgning kun på den frekvens, hvor der er problem ? Normalt kan man på tv udsyr, findes et punkt der viser signal information omkring frekvensen og styrken.
4. februar 2016 kl. 09:56 #66609AnonymGæstHvilket netværks id bruges der, hvis det er yousee skal 000100 bruges
har du afprøvet sony tv på philips tv plads ?
hvordan fordelet signalet til de 2 tv
er der forstærker
der må lidt mere info frem ellers bliver det en gætte konkurence
4. februar 2016 kl. 10:35 #66610JesNisDeltagermich sagde
Kan du prøve at skifte f.eks. til sverige i indstillinger på TV´et ?Det kan man desværre ikke, det er ren digital, der vælger man ikke land, men blot leverandør ID ( = 100)
Tak for svar 🙂
4. februar 2016 kl. 10:37 #66611JesNisDeltagerjetdirect sagde
Hvis du har mulighed for det så prøv tv´t på en anden adresse på samme kabelnet.Tuneren kan godt være mere følsom overfor 4g/lte støj end den der er i dit philips tv.
Det er lige før at jeg havde gjort det, selvom det er sin sag at flytte rundt på det skrummel
(det er fra dengang hvor selv 46″ vejede en halv elefant. Problemet er dog løst, se svar længere
nede. Tak for dit svar 🙂
4. februar 2016 kl. 10:42 #66612JesNisDeltagerPreben Pedersen sagde
Der kan være følgende:1. sony tv har fået problem med den frekvens, hvor kanaler ligger (fejl på indbygget tv-tuner) eller signal niveau for lavt i forhold til det Sony tv forventer, før frekvensen låses.
2. Yousee har ændret nogle andre parameter, som Sony tv tuner opfatter anderledes og dermed ikke låser kanaler fast på frekvensen.
hvad siger en manuelt søgning kun på den frekvens, hvor der er problem ? Normalt kan man på tv udsyr, findes et punkt der viser signal information omkring frekvensen og styrken.
Og lige netop der har vi problemet: Yousee har ændret noget uden at informere… men nu har de ændret tilbage igen 😉 Sådan går det når andre også begynder at melde tilbage med problemer. Som sådan tror jeg ikke at der er noget galt med Sony tuneren. Der har aldrig været noget galt førhen, og for at det ikke skal være løgn, alle kanaler kan vises uden støj selvom jeg for sjovs skyld anvender et 20 år gammel 15 meter langt skod antennekabel med skodstik uden kappe og flossede ender.. Nu problem. Har haft fat i DKT og yousee i dag – hvor man jo så har fundet ud af at “noget ikke var som det skulle være” – mere info har jeg desværre ikke kunnet få, men nu fungerer alt igen. Ergo jeg har spildt min og jeres tid fordi andre har nosset i det 😉 Tak for dit svar 🙂
4. februar 2016 kl. 10:44 #66613JesNisDeltagerjetdirect sagde
Hvilket netværks id bruges der, hvis det er yousee skal 000100 brugeshar du afprøvet sony tv på philips tv plads ?
hvordan fordelet signalet til de 2 tv
er der forstærker
der må lidt mere info frem ellers bliver det en gætte konkurence
Jeps, Sony er prøvet hvor philips stod …. selvom det var ved at knække min ryg at slæbe det op ad trappen.
Og efterfølgende føler man sig godt dum fordi fejlen viser sig at være yousee’s … det er næsten det samme
hver gang. Har i øvrigt en glimrende antenneforstærker. Problemet var dog det samme uanset jeg gik direkte fra
kabel ind i hus og udenom denne boks og direkte i tv.
Tak for dit svar 🙂 – se øvrige kommentarer, problemet er løst 🙂
4. februar 2016 kl. 10:48 #66614AnonymGæstGodt og høre det virker nu
net id 000100
sr 6875
frekvens 143000
4. februar 2016 kl. 10:50 #66615michDeltagerJesNis sagde
mich sagde
Kan du prøve at skifte f.eks. til sverige i indstillinger på TV´et ?Det kan man desværre ikke, det er ren digital, der vælger man ikke land, men blot leverandør ID ( = 100)
Tak for svar 🙂
Tror man gør det ved nul stilling af TV´et
Svensk indstilling skulle køre en anden tuner standard end dansk indstilling. Men kan se, du har løst problemet 🙂
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.