mosaik på yousee trods tæt instalation
Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.
- Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
28. maj 2016 kl. 14:59 #66796AnonymGæst
Det tætteste skab er nede ved vores indkørsel og der er kun 2 på den forstærker der er i det skab os og en nabo , forstærkeren er ny da foreningen har skiftet dem alle ud, denne forstærker går så videre til næste gade med sit signal.
Vi har ingen lyskryds her i byen, men et rigtig god bud da det kunne have været relæ støj fra sådan noget styring
signalet er målt i skabet ved indkørslen og inde i huset og teknikkeren siger de overholder yousees data for signal.
Det apperat der blev brugt siger jo ikke meget der var en lille skærm 5×5 cm det kan man jo ikke se om der kommer mosaik på
det optimale var en form for signal logger hvis det findes
28. maj 2016 kl. 16:19 #66797C. JohansenDeltagerEr du den eneste, der har problemet, eller er det også hos din nabo, som du deler forstærker med?
Er der også forstyrrelser på SD-kanalerne eller er det kun HD?
Har teknikeren ikke set forstyrrelserne, eller kigger han kun på sin lille skærm, hvor man intet unormalt kan se?
Det virker lidt, som om teknikeren ikke rigtig gør noget ved problemet – måske fordi han ikke ved, hvad han skal gøre. Hvor længe har du døjet med forstyrrelserne?
28. maj 2016 kl. 17:24 #66798AnonymGæstnaboen har også oplevet mosaik (bor på nabevej men har skel op mod) på sine kanaler .
det opleves bla på
dr1,3,k5,tv3,svt1+2,tv4,nrk,zdf alt sammen hd eks
han kigger kun på den lille skærm ham looper ikke igennem til tv.
problemet har stået på rigtig længe og jeg har jo blot troet det var 4g fra kabler så jeg har skiftet med nye kabler og de her nye stik der krimpes når man spænder dem, alt sammen så godt man nu selv kan, teknikker havde heller ingen klager over det udførte arbejde.
slutdåser er
triax 260d
freja m data termineret
28. maj 2016 kl. 19:06 #66799C. JohansenDeltagerDet bliver da mere og mere tydeligt, at fejlen kommer fra You-See.
Jeg kan fortælle, at jeg har haft et problem, der ligner det her ret så meget.
Det ligger en del år tilbage, da HD-kanalerne blev parallel sendt i SD. Da var problemet også kun på HD-udgaverne, og det var samme type forstyrrelser, som du fortæller om.
You-See var egentlig imødekommende nok, men kunne tilsyneladende ikke få lokaliseret fejlen, der havde været generende i en lang periode.
Jeg havde kontakt til You-See mange gange, uden vi rigtig kom tættere på en løsning.
Til sidst meddelte man, at fejlen altså måtte opstå meget tidligt i systemet, altså længe før signalet nåede frem til mig. Den fejl ville man nu gøre alt for at finde, men da det var lige før sommerferien, blev vi enige om at vente til efter ferien.
Der skete så det mærkelige, at fejlene hen over sommeren langsomt begyndte at forsvinde på den måde, at der blev længere og længere imellem dem, så da You-See kontaktede mig efter ferien som aftalt, måtte jeg sige, at det fejlene næsten var forsvundet, uden at jeg havde foretaget mig noget som helst.
Jeg er klar over, at You-See i den periode har arbejdet med en opgradering af anlægget. Kort tid efter var opgraderingen afsluttet, og der blev efterfølgende foretaget en kanalomlægning. Derefter havde jeg ingen problemer med HD-kanalerne.
Hvad der egentlig var galt den gang ved jeg ikke, men udskiftningen (opgraderingen) af dele af anlægget løste tilsyneladende problemet.
1. juni 2016 kl. 12:09 #66801AnonymGæsthvis der ikke var problemer før fiberkablet blev revet over til yousee´s forsyning så kom der det, nu har vor antenne forening indrømmet på deres side de har meeeget store problemer med udfald på signalet efter det pågældende kabel der blev revet over.
Dette kunne tyde på fibererne i kablet er strukket hele vejen igennem kablet og blot blevet lappet sammen istedet for nye tråde på den pågældende strækning fra skab til skab.
her i dag onsdag er der så omlægning af frekvenser i foreningen der flyttes fra 800 mhz ned til 700 mhz for at minimere generne fra 4g så nu må vi se om det hjælper
desuden bliver frekvensen 143000 skiftet til 450000 khz under søgning af kanaler
5. juni 2016 kl. 07:09 #66811AnonymGæstdet hjalp så intet at antenneforeningen har fået flyttet frekvenser, nu kommer der teknikker for 3 gang i den kommende uge
5. juni 2016 kl. 21:33 #66812Preben PedersenDeltagerjetdirect sagde
det hjalp så intet at antenneforeningen har fået flyttet frekvenser, nu kommer der teknikker for 3 gang i den kommende ugeDet må vel være muligt, at låne en af Yousee tv-bokse og den vej igennem kunne få afklaret om problemet også er på denne boks, dermed vil det hele vejen igennem være Yousee udstyr, der sidder på stregen – lige fra fordelere boksen på vejen og første stik i huset er tilsluttet denne Yousee boks. Er der stadigvæk udfald så må det ligge i det leveret signal fra Yousee.
5. juni 2016 kl. 21:36 #66813michDeltagerPreben Pedersen sagde
Det må vel være muligt, at låne en af Yousee tv-bokse og den vej igennem kunne få afklaret om problemet også er på denne boks, dermed vil det hele vejen igennem være Yousee udstyr, der sidder på stregen – lige fra fordelere boksen på vejen og første stik i huset er tilsluttet denne Yousee boks. Er der stadigvæk udfald så må det ligge i det leveret signal fra Yousee.
Og 1. måned er gratis og ingen binding
5. juni 2016 kl. 21:37 #66814michDeltagermich sagde
Og 1. måned er gratis og ingen binding
Husk at det koster 99 og få den tilsendt, så hvis du kan hente den i en TDC butik eller anden butik….
8. juni 2016 kl. 00:43 #66815AnonymGæstNu har der været en ny teknikker der gik noget mere i dybden, der blev observeret impedans forskel på stikledningen som viser sig at halvdelen af kablet er 60 ohm og resten ind er 75 ohm, der blev lavet noget tilpasning som skulle udligne.
derudover bad vi om at få skiftet pakke filteret med et nyt,dette er sket.
et vinkel stik er udskiftet med bedre kvalitet.
der er skiftet tap fordeler ude i skel skabet,der er kun 2 brugere på dette skab,forstærkeren der sidder her er en ny digital da antenne foreningen har skiftet alt forstærkere ud så der ikke er manuelle med pot meter mere.
Det mystiske er nu at før var der nok 20 kanaler med mosaik nu er der 5-6 kanaler
bla:
tv2 øj
tv syd+
tv2 periodisk
lokal danmark c tv
eurosport
der er undersøgt for pakke fejl i signalet med det helt store udstyr og der var ikke noget og se umidelbart
8. juni 2016 kl. 11:07 #66816C. JohansenDeltagerDet er et lidt ærgerligt resultat, når der bliver løst en del problemer, og så kommer man alligevel ikke helt i mål.
Nu er der vel kun 2 muligheder tilbage:
Der er stadig fejl på signalet, og de opstår tidligere i signalforsyningen, eller også er der lokale forstyrrelser fra apparater, som ikke overholder givne specifikationer, og som selv en tæt installation derfor må give op over for.
Har du prøvet at få hjælp fra Energistyrelsens Støjtjeneste?
9. juni 2016 kl. 15:13 #66818AnonymGæstDet var da et forsøg og høre dem hvad de mener.
igår aftes hvor der igen var problemer tv bla tv2 øj der blev alt slukket incl 400v faserne i tavlen og så kun 1 tv på som forbruger det var samme så det er ikke noget elektrisk i huset det kommer fra.
vedr slutdåserne så er der brugt en triax 260d og en freja fra comega med data udtag findes der noget der er bedre eller er de sikre nok og bruge, kablet er afisoleret efter diagrammet i låget på dåsen
9. juni 2016 kl. 20:36 #66819C. JohansenDeltagerTidligere var det sådan, at man havde krav på at kunne se de licensfinansierede tv-kanaler uden forstyrrelser, og Støjtjenesten ville derfor hjælpe med at finde frem til en generende støjkilde. Jeg tror faktisk, at det var en gratis service. Tidligere var det i DR-regi. Hvordan det forholder sig i dag, ved jeg ikke. Men jeg vil dog sige, at hvis du henvender dig til Støjtjenesten og beklager dig over forstyrrelser på TV2 og de licensfinansierede regionale tv-kanaler, er der større chance for at få hjælp fra Støjtjenesten, end hvis du siger, at der er problemer med forstyrrelser på Eurosport.
Den støj, der muligvis er tale om, kommer tilsyneladende udefra – altså ikke fra din egen husinstallation. Naboen havde jo også problemet (stadigvæk?)
Angående slutdåse og dataudtag: Jeg kan ikke svare på, om det er den bedste kvalitet. Sagde teknikerne ikke, at de var i orden?
9. juni 2016 kl. 23:36 #66820AnonymGæstVedr slutdåserne, det eneste den første teknikker anmærkede var at hvis den dåse med data udtag blev udskiftet med en uden så var der noget med at man kunne nedsætte db tabet en smule på denne side
Den tap fordeler der bruges er http://www.av-connection.dk/?PGr=6302
ved sidste teknikker besøg som tog 2 timer blev der “skruet” 2db op i digital forstærkeren ude ved indkørslen
her til aften (torsdag) har der ikke været problemet på de nævnte kanaler men der observeres stadig
10. juni 2016 kl. 10:45 #66821C. JohansenDeltagerJeg kender ikke den tapfordeler, der anvendes, men efter beskrivelsen ser det ud til, at den skulle være velegnet. Det kan man måske ikke altid regne med, og der kan vel også være en periodisk fejl på enheden.
Hvis du kan forbinde kablet tilsluttet indgangen direkte via et mellemled til et af kablerne fra en af udgangene, så du ikke bruger selve enheden, kan du se, om fejlen stadig er der. Ellers kan du måske få fat på en tapfordeler fra You-See.
Der har tidligere været beretninger om, at der er blevet købt stik og kabler (ikke specielt hos av-connection), som skulle være i orden til You-See, men som alligevel ikke var gode nok. Fik man derimod stik og kabler direkte fra You-See, var der ingen problemer.
Har naboen stadig forstyrrelserne efter seneste teknikerbesøg?
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.