MAXIMUN T 102 FTA
Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.
- Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
25. februar 2010 kl. 00:07 #55435AnonymInaktiv
Så har jeg modtaget og tilsluttet min nye Maximum T 102.
Billedkvaliteten er fuldt tilfredsstillende. Fjernbetjeningen virker fint. ( ikke retningsbestemt eller hårde tryk på knapperne ).
Kan ikke få lyd ud igennem RAW indstillingen, men kun via PCM. Og kun med koaksialkabel tilsluttet.
Der har ikke været nogen 5.1 lydudsendelser fra DR HD endnu. Så jeg må vente til de sender noget med 5.1 lyd.
Og vender så tilbage.
27. februar 2010 kl. 17:02 #57428Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterSå har jeg fået lyd på via RAW. DR anbefaler at HDMI sættes i tv og ikke surround receiveren. Og der bruges koaksial eller lysleder kabel mellem boks og receiver. Så mangler jeg bare at få afprøvet om jeg kan få 5.1 lyd. Star trek iaften er måske i 5.1 lyd. Idag kan jeg ikke via EPG få de gule tal over programoversigten og læse om det er surround lyd.
27. februar 2010 kl. 19:55 #57429Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterNu forstår jeg ikke noget. Nu er lyden igennem RAW indstilling på boksen på DR HD Ramasjang K Update Folketing forsvundet. Og der kommer kun lyd når jeg går tilbage til PCM. Men der er lyd på DR 1 DR 2 og TV 2 i RAW indstillingen. ??????????
Det vil sige at DR 1 DR 2 TV 2 som stadig udsendes i MPEG 2 gør at jeg kan få lyd igennem RAW indstillingen. Mens de nye kanaler som udsendes i MPEG 4 gør at jeg ikke kan få lyd igennem RAW indstillingen.
27. februar 2010 kl. 19:58 #57430AnonymGæstDet var altså, når du er på Tekst-TV's programsider, og du så har tastet det gule sidetal for programomtalen, at du kan se, om der udsendes i Suround sound. her skal så stå “SS”. Ikke på EPG'en…
27. februar 2010 kl. 20:08 #57431Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterturbo sagde:Det var altså, når du er på Tekst-TV's programsider, og du så har tastet det gule sidetal for programomtalen, at du kan se, om der udsendes i Suround sound. her skal så stå “SS”. Ikke på EPG'en…
Tak Turbo. Havde glemt det i bare irretation over at jeg ikke har fået 5.1 lyd på endnu.
28. februar 2010 kl. 10:38 #57436Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterNu har jeg skrevet til Netto Sat at der ikke kommer 5.1 lyd ud på boksen. Selvom de skriver på deres hjemmeside at den understøtter hee-acc lyden til DR HD. Og må se hvad de svarer. Har snakket med en Radioforhandler som gør meget i bokse og antenneudtyr. Han mener IKKE Maximum T 102 understøtter Hee-acc lyden.
28. februar 2010 kl. 13:28 #57437AnonymGæstDette var så lyden, at den ikke har HEE-ACC-lyd, kan vel være ligemeget for dem, som ikke har surround-anlæg koblet på, (herunder mig) så skal den jo bare stå på Stereo… Hvad så med modtagekvalitet? Er der ingen hakken, eller pixelering i billedet? Modtager den stabilt? Er Tekst-TV hurtigt, og skifter øjeblikkeligt side, når der er tastet et sidetal?
28. februar 2010 kl. 13:51 #57438Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterJa boksen som sådan er udmærket. Der har været et par enkelte udfald ( pixelering ) men slet ikke så slemt som på Denver og United.
Billedkvaliteten er flot og tekst-tv arbejder hurtig. Men når man har købt dyrt surround-anlæg og der udsendes 5.1 lyd. Vil man jo gerne have glæden af det. Mange går faktisk mere op i lydeffekter på dvd film i DTS 5.1 end selve filmens indhold. Og når Netto-Sat annoncerer med at den understøtter Hee-acc lyd. Burde den gøre det. Så jeg venter spændt på svar fra Dem. Eller,s har Expert lovet mig rabat på en Boxer godkendt Triax boks. Da jeg så har haft 3 forskellige DVB-T bokse som ikke understøttede Hee-acc lyden.
Fordi jeg fra starten var så nærig ikke at ville betale de 1.995,- kr. en godkendt boks kostede. Fordi jeg kun skulle bruge den til DR HD lyd. Og mit kommende 3 D fladskærm til den tid nok understøttede T 2 systemet.
28. februar 2010 kl. 19:51 #57441Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterSå har jeg bestilt en Boxer godkendt DVB-T boks
Nemlig en Triax THD405VA til kun 599,- kr. hos ElGiganten.
Så nu må skraldevognen godt komme og hente mine Denver-United-Maximum bokse.
28. februar 2010 kl. 20:18 #57442Preben PedersenDeltagerDer findes en firmware opdatering til denne setop boks, så menu´erne bliver bedre også håndtering af LCN nr.
1. marts 2010 kl. 08:00 #57454AnonymGæstHvis Netto-Sat lover, at Maximum-boksen kunne levere Suround-Sound, så retur til dem med den! Alternativ: Har du mere end ét TV? Så kan den jo også bruges her… Du har muligvis TV i køkkenet, og nok ikke noget Surround-anlæg her, eller påtænker ét til soveværelset – behøver man at falde i søvn til Surround Sound? Nej, vel…
1. marts 2010 kl. 09:42 #57455Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterNettoSat har nu bedt Firmaet kjaerulf1 om at svare på. HVORFOR der ikke kommer Hee-acc 5.1 lyd ud på DR HD. På Maximum T 102. Som NettoSat jo også reklamerer med på deres hjemmeside at den kan.
2. marts 2010 kl. 15:19 #57475Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterNettosat skriver at MAXIMUM T 102 IKKE understøtter HEE-ACC. Og jeg tror det er en fejl de er kommet at skrive det på deres hjemmeside. For de skriver nemlig at MAXIMUM 541 understøtter HEE-AAC.
2. marts 2010 kl. 15:38 #57476AnonymGæstJamen, så retur med den, hvis du da ikke kan bruge den på evt. andre TV'er i huset…
2. marts 2010 kl. 17:08 #57478Webmaster – Bo KjærgaardKeymasterFik en radioforhandler til at tage mine 3 DVB-T bokse.
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.