Hej
Efterskrift Boxertv forstår heller ikke hvorfor signalerne kommer fra to forskellige sendere -som T´V’et fortæller, og foreslog derfor en nustilling da vedkommende åbenbart mente TV’et SÅ måtte vælge bedste sendemast til alle kanaler
Hvad med i andre, får i også fra to forskellige sendere? OG- Boxer mente signalerne fra Jyderup MÅSKE var blevet bedre i forhold til hove, men det forklarer jo ikke hvorfor MUX-1 og MUX-3 så har valgt Hove nu jeg har fået nyt! TV samsung UE22H5615AK. -og nyt boxermodul. I øvrigt foreslog Boxer nulstilling, men!! TV efterlyser pinkode -som jeg ikke har! :–). Har lige spurgt Samsung om TV’etkan snakke sammen med Bokser i Danmark -men ellers solgte man det vel ikke, det kan man da ikke som en seriøs forretning.
oprindelig
har lige fået nyt smartTV og nyt modul til Boxer. Det ser ud som nogle kanaler kommer fra københavnV / gladsaxe –
DR 1 og 2 , Lorry og Hovedstaden alle mux 1, HD 3210 samt TV-2 (HD 3214) alle med større og mindre fejl – vist afhængig af vejret/ højtryk?
selv i dag den 07-08 svinger fejlene på ca 0 – 2000
andre ser ud til at komme fra Jyderup = KbhV- Glx – jyderV (eller hvad der nu stod) MUX 2 ( HD 3212 ) helt fejlfrit
jeg sidder og overvejer at pille Boxermodulet ud når jeg ikke ser TV2 ? –men det hjælper jo ikke på TV-2
har nogen andre forslag
alternativt har jeg tænkt på en antenneforstærker men kan se de findes i mange modeller og prisklasser
er det nødvendigt med en jeg kan stille på, kanal for kanal, og kan virker den lige så godt hvis jeg sætter den inde i huset få m fra TV (kablets samlede længde fra antennen ca 8 m
og hvor mange DB vil i foreslå at den skal kunne forstærke signalet —og afhænger det af om forstærkeren har en eller to udgange
hvis!!! nr to udgang bliver brugt er det højest et par uger i ferien via forlængerkabel på ca 5 m
huset er beliggende på nordvestsiden af sjælland. og efter dækningskortet skulle signalet være bedst fra hove -er i sin tid også målt til at være bedst fra Hove.
PS. Kan ikke huske om kablet blot et et almindeligt!! udendørs kabel af bedste udendørs !! kvalitet -eller om det er dobbeltisoleret
og om jeg i givet fald nødvendigvis behøver et nyt kabel med den afstand -eller et LTE filter –underforstået kan kablet være problemet
jeg kan se man kan få et LTE filter men at det skal monteres så tæt på antennen som muligt -er der i øvrigt indbygget et sådant filter i i en antenneforstærker?
på forhånd tak for hjælpen!