Første DVB-T2 boks under £100 = 820 kr.

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

• Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    reslfj
    Deltager

Så er den første DVB-T2 boks set til   under £100 (£99.99) hos el-kæden Argos i England.  Den kan bestilles, men dog først leveres sidst i marts. 

Men det betyder at de første priser på  £ 179 for en boks allerede er tæt på at være faldet 50%. 

£ 100 er 820 kr og til den pris kan rigtigt mange være med. Thumbs up

http://www.argos.co.uk/BIS?partNumber=5322408&traceablereference=TRK009

Lars 🙂

Anonym
    Gæst

YES!!Thumbs up Det var en go’ ting – lad os få dem til Danmark!DK Eller skal MPEG2 først udfases, inden der sker noget herQuestionSad

Anonym
    Gæst

boksen giver dig vel ikke mere idag end hvad en alm dvt-t modtager kan

systemen er ikke op / og er der nogen beslutninger der ligger officielt fast

så 800 kr for en dvb-t2 modtager i dag er spild af penge

player
    Deltager

Når nu DVB-T2 skal kunne fordele flere programmer, da behøver man vel ikke først at skulle slukke en hel masse. Noget i retning af da DR2 begyndte blive fordelt først i Digital og senere analogt.

Man kan vel starte med lidt ad gangen, men så regner ingen vel med det kan indføres. Der gik for eks. mange år i England inden den sidste Soprt/Hvide Tv sender lukkede og slukkede.   Big Smile

reslfj
    Deltager

jetdirect sagde:

boksen giver dig vel ikke mere idag end hvad en alm dvt-t modtager kan

systemen er ikke op / og er der nogen beslutninger der ligger officielt fast

så 800 kr for en dvb-t2 modtager i dag er spild af penge

Nej, men det viser klart, at  DVB-T2  kan fås til priser, hvor alle kan være med. Ja, flere DVB-T modeller er dyrere. 

Det er naturligvis klogt, hvis man kan vente med at købe, indtil en dansk/svensk godkendt model er på markedet. 

Faktisk burde alle (anntenne-) seere kræve, at kunne købe godkendte DVB-T2 bokse.

Da Sverige forventes senere i 2010, at  sende  6-8 HD kanaler via DVB-T2, så  vil det da være meget interessant for seere i København med antenner mod Sverige, at købe DVB-T2 udstyr.

Lars  Smile

Anonym
    Gæst

ja, du kan tro, Lars, at jeg sagtens kan vente med at skifte til MPEG4 DVB-T 2, da jeg ikke bruger andet end DR-kanalerne – en enkelt gang imellem, dog også “en go’ film uden afbrydelser“. Der er bare langt imellem disse film… Men 6 – 8 HD-kanaler… Det var da ellers ikke så lidt!!!Big Smile lad os da endelig få gang i noget DVB-T2 her i landet. Jeg synes ellers, at det førhen lød til, at der “kun” kunne være op til 3 HD-kanaler på én DVB-T2-MUX??

reslfj
    Deltager

Turbo sagde:

ja, du kan tro, Lars, at jeg sagtens kan vente med at skifte til MPEG4 DVB-T 2, da jeg ikke bruger andet end DR-kanalerne – en enkelt gang imellem, dog også “en go’ film uden afbrydelser“. Der er bare langt imellem disse film… Men 6 – 8 HD-kanaler… Det var da ellers ikke så lidt!!!Big Smile lad os da endelig få gang i noget DVB-T2 her i landet. Jeg synes ellers, at det førhen lød til, at der “kun” kunne være op til 3 HD-kanaler på én DVB-T2-MUX??

Det svenske forslag er at udbygge med MUX7 på VHF i Syd- og Vestsverige og anvende ledige UHF kanaler til MUX7 i det øvrige Sverige.  Herved skal kun 30-40% af seerne anskaffe  en VHF antenne.

Men desuden er det planen, at  den 6. nye UHF mux, som pt. kun sender 7 MPEG-4 SD-kanaler og endnu kun har 60% dækning, skal overgå til DVB-T2 /MPEG-4 HD. Både MUX6 og MUX7 skal udbygges til at dække hele Sverige ved årets udgang.

De 7 nuværende SD kanaler fra MUX6 skal så fordeles på de øvrige 5 muxer og uden tvivl skal et par eksisterende SD kanaler også overgå fra MPEG-2 til MPEG-4 for at skaffe plads.

SVT har søgt regeringen (den svenske) om tilladelse til at sende 2 HD kanaler og har foreslået, at svensk TV4 også får en HD licens.  Hvordan den yderligere kapacitet skal fordeles har jeg endnu ikke set info omkring – men det bliver vel Boxer og Pay, så det er vel de 3 gratis kanaler, som vi kan glæde os til her i Hovedstaden. 

Lars Smile 

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard