kenneth4200
Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
kenneth4200Deltager
Dejlig boks!
Den kan ALT hvad man kunne ønske sig.
Alle pengene hver!
kenneth4200Deltager?@Kenneth – At bitraten efterhÃ¥nden falder, skyldes ikke, at kanalerne sendes i lavere kvalitet, men at encodingen optimeres. Til eksempel var en amerikansk HD-kanal i vores udvalg – da den først kom ind i pakkerne – sendt til os i MPEG2 me…d en bitrate pÃ¥ 58Mb/s, og vi kodede den sÃ¥ om til MPEG4 og fik den ned i 16 Mb/s. Efter et stykke tid “flyttede” vi encodingen til MPEG4 over til kanalen selv, sÃ¥ vi ikke længere først var omkring MPEG2, og det betød – med den bedre encoding, at samme kanal – i samma kvalitet – røg ned i 13 Mb/s.Lige nu planlægger TV2 en HD-kanal i 2012, og de mener selv, at de kan klare den nuværende standard for HD-kvalitet med bare 6 Mb/s til den tid. Det tvivler vi pÃ¥ – lige som vi tvivlede, da DR HD sagde, at de kunne nøjes med 9 Mb/s. Vi sender, som du selv skriver, DR HD i12 Mb/s, men nÃ¥r den næste generation encodere kommer, kan vi muligvis kome ned i 10 Mb/s
Det er jo til grin canaldigital!I bliver lige som viasat om kort tid!!!kenneth4200DeltagerDR 1: 4 mb/s
TV2: 4 mb/s
Â
Canal + Action: 2 mb/s
kenneth4200Deltagerghost-the-man sagde
Jeg har ogsÃ¥ observeret det,billedet er noget uroligt ,og i de sorte omrÃ¥der kan man ofte se sorte felter.Synes ogsÃ¥ at SD kanalerne er blevet ringe,til kennet42 har du mÃ¥lt dem?Â
Hej.
Â
Ja idag har jeg målt bitraten på HD kanalerne..
Â
Hvilke SD kanaler skal jeg måle for dig ???
Har ikke målt SD kanalerne.. Fordi der er jo mange
kenneth4200DeltagerHar lige lavet en test af bitrate hos canaldigital!
Â
Kanal 5 HD: 13 mb/s
Â
DR1 HD: 12 mb/s
Â
TV2 Film HD: 12 mb/s
Â
6'eren HD: 12 mb/s
Â
BBC HD: 11,6 mb/s
Â
Silver HD: 10,7 mb/s