JesNis
Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
JesNisDeltager
jetdirect sagde
Hvilket netværks id bruges der, hvis det er yousee skal 000100 brugeshar du afprøvet sony tv på philips tv plads ?
Â
hvordan fordelet signalet til de 2 tv
er der forstærkerÂ
Â
der må lidt mere info frem ellers bliver det en gætte konkurence
Jeps, Sony er prøvet hvor philips stod …. selvom det var ved at knække min ryg at slæbe det op ad trappen.
Og efterfølgende føler man sig godt dum fordi fejlen viser sig at være yousee’s … det er næsten det samme
hver gang.   Har i øvrigt en glimrende antenneforstærker. Problemet var dog det samme uanset jeg gik direkte fra
kabel ind i hus og udenom denne boks og direkte i tv.
Â
Tak for dit svar 🙂 – se øvrige kommentarer, problemet er løst 🙂
JesNisDeltagerPreben Pedersen sagde
Der kan være følgende:Â
1. sony tv har fået problem med den frekvens, hvor kanaler ligger (fejl på indbygget tv-tuner) eller signal niveau for lavt i forhold til det Sony tv forventer, før frekvensen låses.
2. Yousee har ændret nogle andre parameter, som Sony tv tuner opfatter anderledes og dermed ikke låser kanaler fast på frekvensen.
Â
hvad siger en manuelt søgning kun på den frekvens, hvor der er problem ? Normalt kan man på tv udsyr, findes et punkt der viser signal information omkring frekvensen og styrken.
Og lige netop der har vi problemet: Yousee har ændret noget uden at informere… men nu har de ændret tilbage igen 😉 SÃ¥dan gÃ¥r det nÃ¥r andre ogsÃ¥ begynder at melde tilbage med problemer. Som sÃ¥dan tror jeg ikke at der er noget galt med Sony tuneren. Der har aldrig været noget galt førhen, og for at det ikke skal være løgn, alle kanaler kan vises uden støj selvom jeg for sjovs skyld anvender et 20 Ã¥r gammel 15 meter langt skod antennekabel med skodstik uden kappe og flossede ender.. Nu problem. Har haft fat i DKT og yousee i dag – hvor man jo sÃ¥ har fundet ud af at “noget ikke var som det skulle være” – mere info har jeg desværre ikke kunnet fÃ¥, men nu fungerer alt igen. Ergo jeg har spildt min og jeres tid fordi andre har nosset i det 😉  Tak for dit svar 🙂
JesNisDeltagerjetdirect sagde
Hvis du har mulighed for det sÃ¥ prøv tv´t pÃ¥ en anden adresse pÃ¥ samme kabelnet.Â
Tuneren kan godt være mere følsom overfor 4g/lte støj end den der er i dit philips tv.
Det er lige før at jeg havde gjort det, selvom det er sin sag at flytte rundt på det skrummel
(det er fra dengang hvor selv 46″ vejede en halv elefant. Problemet er dog løst, se svar længere
nede. Tak for dit svar 🙂
JesNisDeltagermich sagde
Kan du prøve at skifte f.eks. til sverige i indstillinger på TV´et ?Det kan man desværre ikke, det er ren digital, der vælger man ikke land, men blot leverandør ID ( = 100)
Tak for svar 🙂
-
ForfatterIndlæg