lytro sagde:
Når du montere sverige´s antennen og de danske signaler bliver dårlige
Kunne det lyde som der er nogen overstyring på signalet (for kraftigt signal)
Du forstærker for meget.
Â
Lynge
Â
Hej,
Jeg bor i Malmø, og har problemer med at modtage de danske signaler og svenske signaler i ordentlig kvalitet samtidigt. Det er lidt et enten eller. Jeg har to antenner på taget, en ALCAD MM-307 combiner og en Triax forstærker på den danske antenne (+12 db). Men når det hele kobles sammen, så forsvinder de danske kanaler. Nu har jeg kun den danske antenne koblet ind, men det kan give lidt problemer med de svenske kanaler.
Â
Skal jeg også bruge:
  Triax Outdoor Diplexer, Port 1 Channel 21-46, Port 2 Channel 48-69, Port 3 Channel 21-69, UHF Diplexer, DC Pass switchable, outdoor box. Triax Model Number:- TMC4648STP
Â
Jeg skal kunne modtage alle svenske kanaler (MUX 1 – 5), som er kanal 33, 43, 41, 25 og 27 samt de frie danske kanaler.
Â
Et problem er måske at jeg meget tæt på Jægersro senderen, som er mindre end 1 km væk. Skal signalet fra den svenske dæmpes eller skal jeg have en kraftigere forstærker på den danske antenne. Jeg har snart rent i antenneforretning mange gange uden at få løst problemet.
Â
Efter jeg har koblet en Dilig digital på til Boxer, så er signalet fra Danmark lidt svagere. Den er åbenbart ikke så følsom som mit tv.
Â
HÃ¥ber nogen kan guide mig videre.
Â