ibg001

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
  • som svar til: Sverige/Danmark: “sincle channel combiner”? #58316
    ibg001
    Deltager

lytro sagde:

Når du montere sverige´s antennen og de danske signaler bliver dårlige Disapprove

Kunne det lyde som der er nogen overstyring på signalet (for kraftigt signal)

Du forstærker for meget.

Lynge Smile

Hej,
    Jeg bor i Malmø, og har problemer med at modtage de danske signaler og svenske signaler i ordentlig kvalitet samtidigt. Det er lidt et enten eller. Jeg har to antenner på taget, en ALCAD MM-307 combiner og en Triax forstærker på den danske antenne (+12 db). Men når det hele kobles sammen, så forsvinder de danske kanaler. Nu har jeg kun den danske antenne koblet ind, men det kan give lidt problemer med de svenske kanaler.

Skal jeg også bruge:

Triax Outdoor Diplexer, Port 1 Channel 21-46, Port 2 Channel 48-69, Port 3 Channel 21-69, UHF Diplexer, DC Pass switchable, outdoor box. Triax Model Number:- TMC4648STP

Jeg skal kunne modtage alle svenske kanaler (MUX 1 – 5), som er kanal 33, 43, 41, 25 og 27 samt de frie danske kanaler.

Et problem er måske at jeg meget tæt på Jægersro senderen, som er mindre end 1 km væk. Skal signalet fra den svenske dæmpes eller skal jeg have en kraftigere forstærker på den danske antenne. Jeg har snart rent i antenneforretning mange gange uden at få løst problemet.

Efter jeg har koblet en Dilig digital på til Boxer, så er signalet fra Danmark lidt svagere. Den er åbenbart ikke så følsom som mit tv.

HÃ¥ber nogen kan guide mig videre.

Login Registrer
Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard