Re:Tvungent kabeltv abonnement i andelsboligforening??

#61419
reslfj
Deltager

tvkartoffel sagde  

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=137079

 

Jeg får det ud af det at der skal være mulighed for at købe en pakke de kun indeholde must carry kanalerne og som ikke indeholder såkaldte high pay kanaler. Det er så her hovedpinen kommer fordi teksten er defineret ud fra enkeltkanaler (high pay) der ikke koster mere end 30kr pr stk. Jeg kan jo ikke vide hvad de enkelte kanaler koster eftersom de kommer i en stor pakke til 400.-. Sådan som det er skrevet kan man udmærket tvinge folk til at betale for en hel masse kanaler så længe ingen af dem hver i sær koster mere en 30,-. Det er ikke sikkert at loven fortolkes sådan, men jeg er ikke jurist så jeg må indrømme at jeg ikke ved det. Derfor mit spørgsmål.

For det første så kostede ingen kanaler over 30 kr + regulering siden 2009  (youSee priser dec 2010) – den dyreste  -TV3 – kostede netop 30 kr.  Så det er ret sikkert OK, at foreningen kan beslutte, som den har gjort.

For det andet kan det jo være at jeres anlæg fx er et sløjfeanlæg, hvor alle nødvendigvis får samme signal. Så sker fordelingen ikke i pakker, men som et samlet  antal  kanaler – der  bare tilfældigvis sammenfalder med youSee's  fuldpakke.

Men man skal ikke være mange i en forening for at en rimelig rabat kan opnås, hvis man gider spørge. 

Hvor jeg bor, har vi netop udskiftet sløjfe-coax-kablerne med et coaxkabel til hver husstand. Så har vi forhandlet priser med et par leverandører, men det endte med a tvi valgte youSee – men med pakkevalg.

 

Lars   smile

Back to top button