Re:To DVB-T2 muxer i Østrig i første halvår 2012.

kram5610
Deltager

19E2 sagde

@ Lars, tak for at have henledt opmærksomheden på denne og generelt andre
DVB-T nyheder.

Kan det oversat fra tysk tages bogstaveligt, når der
skrives, at reservationen af frekvenser til DVB-H
nu alternativt vil blive
stillet til rådighed for “terrestisk RADIO via DVB-T2” (Rundfunk=Radio)
?

Rundfunk betyder ikke radio, men derimod “Radiofoni”. ORF = Österreichischer Rundfunk = østrigsk radiofoni. Så man kan ikke udlede at den ekstra kapacitet skal bruges til radio – men måske man ønsker at sende radio via DVB-T som bl.a.  England og Sverige gør. 

@ Morten, interessant at ikke alle
3sat-programmer bliver udsendt via DVB-T i Østrig.
Ved Du hvilke programmer,
det er, som ikke må udsendes ?
3sat er på det seneste ændret til mest at være
en spillefilmskanal ud over de mange nyhedsudsendelser
– eventuelt er det de
sædvagentlige problemer vedrørende ophavsrettigheder.

Måske ønsker de
østrigske beslutningstagere med udbygningen at give befolkningen et terrestisk
udsendt
tilbud i stil med danske/svenske Boxer.

Som sagt kan jeg ikke forestille mig, at denne ekstra kapacitet kan blive brugt til andet end at udsende de eksisternede programmer i HD kvalitet. Østrig er FTA land ligesom Tyskland – der findes et pay tv tilbud kaldet “Austria-Sat” som udsendes via satellit – men her er tale om nice kanaler. Husk på at man har sprogfællesskab med Tyskland – så ARD og ZDF er lige så vigtige for en østriger som ORF er. 

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard