Re:MPEG4 tuner til LCD-tv – ønsker ikke en ny boks

#57627
reslfj
Deltager

dennishoyer sagde:

Jeg fik desværre købt mig et LCD-tv uden MPEG4 tuner… det har mpeg2-tuner, så jeg kan sagtens se de digitale kanaler.. det er kun HD-kanalerne jeg ikke kan modtage.

 

Kan man få en eller anden enhed, men kan sætte imellem antennekabel og tv, så jeg kan tage disse kanaler? Jeg er ikke interesseret i en særskilt boks, hvor jeg skal bruge en anden fjernbetjening.

Det jeg leder efter er sådanset en mpeg4-tuner, som burde sidde i tv’et, men som man kan tilkoble eksternt.


Nu er vi her i under-forum for kabel-TV, så jeg vil tro du får signal fra youSee eller Stofa (evt. via en kabel-forening).

Det kunne du jo godt have skrevet helt nøjagtigt, så vor ven ‘jetdirect’ ikke blev forvirret.   Vi værdsætte, at spørgere laver det lette hjemmearbejde – før de spørger.

Nå men så har du ikke noget antennekabel, men et forlængerkabel fra youSee’s/Stofa’s kabelnet – og deri går ganske andre signaler end de digitale signaler fra en antenne eller fra en satellit.

Til kabel skal du bruge en DVB-C tuner.  For tiden sender youSee SDTV med  MPEG-2 og HDTV  med MPEG-4 HP  @ L4.0 – men det kan ændre sig. (Stofa kan jeg ikke huske helt, men de gør vist ca det samme ?)

 

Det bedste og billigste er at leje en youSee HD boks – (dem med harddisk bliver man forfalden til) – der virker EPG mv også.

 

PS!  Du ku da bare have undladt at købe det MPEG-2 fjernsyn. Nu ved jeg ikke med dig – men alle med et MPEG-2 fjernsyn, som jeg hidtil har talt med, har indrømmet, at de godt vidste, at der nok ‘var ugler i mosen’ mht MPEG , men de troede de kunne være smarte.

Hvordan kan nogen tro, at de kan være  smartere end resten af verden, uden selv at have blot den mindste indsigt – det forstår jeg altså ikke – det er da ikke klogt  og evt. fornæret.

 

Lars Smile

Back to top button