Re:mosaik på yousee trods tæt instalation
Kvalitet af egen antenne installation for YouSee kabel TV.
Jeg har for ganske nylig være igennem et lignende forløb. I ejendommen, hvor jeg bor, indgik ejerforeningen med YouSee aftale om opgradering, så beboerne kunne få bredbånd gennem YouSee tillige med bland selv kanaler. TDC ved datterselskabet Dansk Kabel TV afsluttede dette arbejde i marts d.å.
Jeg besluttede at udnytte det ny tilbud. Jeg indgik aftale med lokal el-installatør om opsætning af vægudtag i
3 forskellige opholdsrum. Vægudtag er forbundet til antenneforstærker. Alt grej og kabler er Triax og indkøbt hos AV Connection A/S.
Efter afslutning af arbejde fra DKT blev jeg ramt af pixel fejl. Særlig slemt var visse kanaler som Discovery og NG. Jeg benyttede ind til for nylig 2 stk. Samsung TV, et 40” årgang 2008 og et Samsung 26” årgang 2009. Jeg havde ca. 4 besøg af såvel DKT som YouSee. Disse teknikere kunne ikke finde fejl på antenne installation.
Ved det sidste besøg blev jeg om mit 40” Samsung 2008 af YouSee vejledt således:
- Tuner i TV er ikke god nok og det er denne, som er årsag til pixel fejl.
- Alternativ: lad TV reparere med udskiftning af tuner. Pris ca. DKK 2.500 – 3.000.
- Alternativ: Anskaf en YouSee boks. Ulempe pris mdl. DKK 99 og flere fjernbetjeninger.
- Alternativ: Køb dig et nyt TV.
Jeg valgte den sidste løsning og har skiftet til to nye LG TV et stk. 43” og et 32”. Det sidste blev leveret i går. Herefter forekommer der ingen pixel fejl:
Min egen konklusion:
De gamle Samsung TV fra 2008 og 2009 har åbenbart ikke været tilstrækkelig HF tætte.
Supplerende problem:
Jeg havde hos YouSee også bestilt en 100 Mb / 20 Mb internet forbindelse via kabel net. Dette var til afløsning af en 10 Mb ADSL forbindelse hos Telia. Min stationære PC er forbundet til router / modem med kabel. Når jeg anvendte YouSee forbindelsen, kunne min PC ikke fastholde forbindelsen. Med Telia ADSL var der derimod ingen problemer. Ved det sidste besøg fra TDC kom dommen. Mit net kort var ikke konfigureret til YouSee hastighed på kabel net. Jeg tilkaldte en PC tekniker, som udskiftede net kort. Herefter fungerede min PC problemfrit.
Så til jetdirect, du bør undersøge, om du måtte have samme problem med tuner, som jeg har beskrevet oven for.
Mange hilsner
mofopupa