Re:Lnb hoved og grader?

#61684
per drage
Deltager

martin22cph sagde

Hej folkens, jeg er helt ny i denne verden, og skal til at sætte hele mit Canal Digital system op selv her om 30 dage, jeg har dog samlet hele systemet og venter nu kun på at vi får nøglerne til vores nye hus, har hele mit liv kun været vandt til Kabel-tv, så alt er nyt, og prøver at forberede mig bedst mulig.

 

Jeg ikke helt med på hvordan det Lnb hoved skal side, så jeg har monteret det som på tegningen (manualen) så det sidder lige ud fra 0 i graderne, men hvad har dette af betydning?, den går fra +40 til 0 til -40, og hvad er udgangspunktet?, skal man overhovedet dreje på det?

 

Jeg går udfra jeg skal fange “Thor 5/6 fra Telenor – den som sidder på Azimuth 0.8 grader”- bruger Satfinder til grov indstillingen, og derfra en Satellitfinder SF1 med kompas fra netto sat med Lyd i – til finjustering, (Har som sagt aldrig prøvet det før, men er hvad jeg har kunne læse mig frem til er smartest)

 

Håber på I kan hjælpe, det sikkert en lille ting, men det sidste jeg ikke selv kan finde ud af hvad er cool

Her er et link til en artikel som Digitalt tv`s admin. har skrevet, det kan være ganske nyttigt for en nybegynder, prøv at læse det til at starte med   /parabol-udstyr-%e2%80%93-installering/ 

Mvh Per

http://www.antenne.dk

Back to top button