Re:LG 50PK550N – hjælp til at finde digital kanaler!!!! Er desperat!!

xenoh
Deltager

Preben Pedersen sagde:

xenoh sagde:

Når jeg så trykker de ting kan jeg kun vælge kanal nr. som man kan se på side 22 i manualen i det link du lagde ud.. Man kan ikke vælge MHz eller D14 osv. det er derfor jeg ikke fatter en bjæle, har læst den manual igennem 347 gange, dog uden løsning, men det virker til at du har styr på det, samt andre herinde og derfor håber jeg på den rigtige løsning..

LG oplyser at der ikke findes software opdatering til tv’et endnu da det er for nyt:-(

Hej Xenoh,

Når der ikke er en firmware opdatering til dit TV og LG ikke vil fortælle om deres TV kan søge på 8 Mhz i VHF båndet, som iflg. nordig.org standarden også kaldes D9 –  D15, så bliver det nok kun en løsning med den udleveret setop boks fra boligforeningen eller et nyt tv, som kan søge i 8Mhz i VHF-båndet, kaldet D9 – D15, f.eks. Samsung LE40B655T2WXXE.

Hvad er model navnet på denne setop boks, som er udleveret ?   thomsom xxx?

Kan man ikke aflæse frekvensen, 7/8 evt. når man laver en manuel installation, kan man så vælges D9 – D15, som kanaler søgning ?

Nu ved jeg ikke om du kun har en grundpakke eller hvor meget frekvens båndet på antenneanlægget er, hvilken frekvens ligger den sidste analog tv-kanal, som du kan se på ?

Men man kan hurtigt blive lidt Crazy, når det skal være så besværlig, men kom med de nævnte oplysninger, så kan det være hjælpen bliver mere korrekt. Thumbs up

mvh

Preben

Boksen er en Thomson DTI2012…

På tv’et kan man ikke aflæse om det er 7 eller 8 MHz på uhf eller vhf, og man kan heller ikke vælge det her D9 – D15:-(

Problemet er at jeg lige har købt dette tv, og er ovre returretten, så det er rimelig nederen, købte nemlig dette tv, for at undgå den boks:-(..

Jeg har en stor tv pakke, antenneforeningen for leveret af canal digital.. Den sidste analog kanal er tv2 sport, og ligger  på henholdsvis: System = BG

Band     = V/UHF

Kanal    = 61

Det er sådan det står…

Det er for sygt det her, har lige ringet til LG igen, og han prøvede at hjælpe mig men uden held, jeg tror ærlig talt ikke der er noget at gøre… enten må jeg vente på en software opdatering, ellers må jeg nok leve med det.. problemet er bare når det overgår til det andet permanent i 2012:-(

Jeg tror løsningen måske ligger ved, at man kan søge den manuelt, men aner det ikke!!!

Men nu har du lidt oplysninger, håber det er noget du kan arbejde videre med:-)

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard