Re:Hvorfor er prisforskellen så stor?

#63458


Zakken sagde

Dania sagde
Der er noget rygende forkert i din reciever opsætning.

For kanalen du viser resultatet af er sgu fra 28/ øst. Men din reciever har søgt den som hjem som 23,5 øst.

Jeg vil anbefale dig og slette samtlige kanaler og lave en ny skanning fra rigtig satellit.

Hvor mange lnb’er kører du med? Det er vigtigt at du har lavet en korrekt disecq opsætning.

Her kan jeg se samtlige kanaler fra 2F  28øst.  Men kun om aftenen,om dagen er signalet ikke

kraftig nok,men du skulle have et fortrin frem for mig,da du bor længere fra Zero line

 

 

Jeg tror såmænd ikke der er noget galt. Jeg har blot bedt receiveren om at søge frekvenserne på 23,5 øst for at få BBC3 og 24/7 med. De kommer ikke når jeg søger på 28,2 grader.
Jeg tror ikke receiveren registrerer at parabolen står mog 28,2 grader.

Jeg har kun en LNB på, ingen disecq på kablet.

Sjovt at du kun har kanalerne om aftenen, jeg har dem indtil klokken 16-17 stykker og derefter ikke noget før omkring klokken 24-01 om natten.

 

Mener du at jeg skal slette alle kanaler og genscanne? Jeg har prøvet, men så mangler BBC3 og 24/7.

Ser frekvenser osv. rigtige ud?

Mvh Lars

Hej Lars,

Når man skal scanne BBC Three og BBC Four på 28 øst, så skal man huske at i dagtimerne kører kanalerne som børnekanalerne CBBC og Cbeebies. Hvis man har en FTA modtager, så er det sådan set ligemeget, man kan jo se hvad der bliver sendt alligevel. Men hvis man gerne vil have de korrekte navne, så skal man scanne én gang i dagtimerne og en ekstra gang i aftentimerne. Så får man de rigtige kanalnavne (altså alle fire navne) registreret i sin modtager, men i praksis er der altså kun to kanaler.

Mvh, Jens Peter Hansen

Back to top button