Re:DVD/BluRay “døende”?

#65036
Anonym
Gæst

Jeg håber sandelig ikke at de fysiske medier uddør. De er meget mere stabile end streaming, som af og til liiiige skal loade. Af Netflix får jeg af og til at vide at tjenesten eller titlen ikke er tilgængelig i øjeblikket, og at jeg derfor må prøve igen senere.

Men blu-ray har det lidt svært i Danmark. F.eks. så er Klumpfisken og Sorg og Glæde ikke at finde på blu-ray. TV 2-serien Rita er kun på DVD. Fri os fra det onde er heller ikke udgivet på blu-ray i Danmark, men hos cdon.com kan man bestille den norske udgave af den på blu-ray (blot med norsk cover, ikke en genindspilning).

De svenske Wallander-film er udgivet på DVD i Danmark, men ikke på blu-ray. Og vil man bestille blu-ray-udgaven fra Sverige, så må man nøjes med svenske og norske tekster.

En række ældre danske film sende på DR1 i HD, men udgives ikke på blu-ray. Bl.a. Ballade på Christianshavn og Affæren i Mølleby. På Netflix har Dansen med Regitze, Krummerne og Qivitoq været tilgængelig i en kort periode i fuld HD. De nyeste Wallander

Nogle siger “Jeg har min dvd-afspiller”, og andre ved ikke at en blu-ray-afspiller også kan afspille dvd-film.

Hvis ikke man gør de fysiske medier let tilgængelige, så uddør de selvfølgelig…

Back to top button