Re:DVB-S og DVB-T til analogt TV

#57628
per drage
Deltager

andersfjohnsen sagde:

Sidste år etablerede jeg i vort sommerhus modtagelse af DVB-S og DVB-T, som fungerede fint sammen med vort TV med digital tuner.

DVB-S signalet gik fra den digitale satelitmodtager via et scart-kabel til TV’et, mens DVB-T signalet var koblet direkte på TV’et via et coaksialt kabel.  Skift mellem modtagelse af DVD-S og DVB-T foregik således blot ved (på fjernbetjeningen) at skifte mellem indgangene på TV’et.

For et stykke tid siden gik vort TV i stykker i en sådan grad, at det ikke kan repareres; men vi råder over et ældre TV, der dog kun besidder en analog tuner (men har bl.a. to scart-indgange).

Spørgsmålet er nu: – Hvordan får jeg først og fremmest omsat de digitale signaler fra satelitmodtageren (scart udgang) til analoge TV-signaler – og dernæst: – Hvordan får jeg omsat DVB-T signalerne til analoge, uden nødvendigvis at skulle anskaffe en separat digital-boks – eller blive nødt til manuelt at skifte opstilling, når der skal skiftes fra DVB-S til DVB-T eller omvendt ?

Rollover

 

 


 

scartkablet fra satellitmodtageren tilslutter du blot til scart indgangen på det gamle tv,og så bliver du nød til at anskaffe en seperat dvb-t modtager som du tilslutter i det andet scart stik i dit gamle tv så fungerer det igen

Mvh Per

http://www.antenne.dk

Back to top button