Re:Dansk TV i Sydslesvig

#57850
kram5610
Deltager

reslfj sagde:


 

Du burde klage over det manglende svar – til KUM eller ? .  Det ligner ikke noget Angry, at borgerne ikke kan få besvaret rimelige spørgsmål  kort og direkte uden at være nødt til at kræve aktindsigt eller være nødt til at henvende sig til ombudsmanden.  

Måske skulle vi kræve en løbende  jobrotation mellem ministerierne  så gammel dårligdom kan luges ud. 

 

Lars   Smile

 


 

For mig er det en lidt prekær sag. På den ene side, taler vi om modtagelse af dansk uden for rigets grænser og den menige dansker kan vel sige, hvorfor skal den danske kulturminister beskræftige sig med det?

På den anden side, modtager Sydslesvig over 500 millioner kr. i støtte hvert år fra den danske stat – i 2010 er TV kanaler alfa omega for, at man kan holde sig orienteret. DR1 + TV2 kan modtages via Kabel TV – men man har ingen mulighed for DR2, DR K m.v. Disse kanaler er efter min mening utrolig vigtige, hvis man ønsker, at lære den danske kultur at kende. Det er vel også mere eller mindre en kendsgerning, at hvis man ikke let og med enkelte midler kan få adgang til disse kanaler, er det et fåtal som gør det – så nøjes man med de tyske + DR1/TV2.

Det er muligt, at modtage alle de danske DVB-T signaler med en større husantenne – men dette er langt fra alle som har mulighed for at opsætte sådan en.  

Personligt modtager jeg kanalerne af anden vej (satellit), men jeg har en del bekendte indenfor det danske mindretal , som ønsker adgang til kanalerne.

 

Jeg ved godt, at ovenstående indtlæg er lidt OT – men er ment som lidt baggrunds info.

 

Med venlig hilsen

 

Morten Hesseldahl

Back to top button