Re:Danmark skifter til DAB+ 1. december 2014 ?
kram5610 sagde
Du har ret i at der endnu ikke har været en offentlig informations kompagne. Dog er der solgt i hundred tusindvis af DAB+ radioer de senere år i den danske detailhandel. Detailhandlen har været informereret om DAB+ planerne – så en del kunder er informereret om planerne den vej igennem. Disse radioer ville man jo så skulle skrotte. Dertil kommer at Danmarks Radio i længere tid har meldt ud på deres hjemmeside at et skifte til DAB+ er planlagt…Du overser stadig mit argument om, at Danmark ikke kan gå sin egen vej – jeg er godt klar over at mange danskere mener at Danmark kan bevæge en hel masse og Danmark er det vigtigste land i verden – men helt ærligt om Danmark indfører et format eller ej betyder intet i den store verden – det vil blot betyde øgede omkostninger for forbrugerne og mindre udbud af modtagere.
Hilsen
Morten Hesseldahl
På intet tidspunkt har jeg sagt at DK skulle gå sin egen vej. Jeg har udelukkende pointeret at hvis er for ivrig/hurtig med et teknologiskifte så risikerer man at gentage problemerne som tv-branchen havde (Min pointe om at man skulle være gået direkte til DVB-T2 og MPEG-4). Vi husker vel alle retssagen som butikkerne tabte, og forbrugerne vandt omkring MPEG2 vs. MPEG4?
Min hovedpointe er at man lige så godt kan bruge den ekstra tid man nu har fået ved at udrulningen af den nuværende køreplan er sat på pause til at tænke sig om, og tænke langsigtet. Så man ikke risikerer at vi skifter til DAB+ om lidt, og så T2 Lite om 10 år.