Re:Danmark skifter til DAB+ 1. december 2014 ?
reslfj sagde
kram5610 sagde
DVB-T2 er jo pÃ¥ skirvebordsstadiet –
Â
Â
Â
Jeg tror da, at Kenneth Wenzel mener, at han udover at regne – eller lade Progira gøre det – også har udsendt og modtaget bÃ¥de DAB+ og DVB-T2Lite udsendt med samme mindre sender fra telefonhuset pÃ¥ Borups Allé.Det har da været alt andet en bare skrivebordsarbejde.
Kenneth har desuden valgt kun at anvende dele af DVB-T2Lite, som kan modtages med de chips, der sidder i hovedparten af nye fjernsyn. Â Â Med en fuld anvendelse af DVB-NGH, ville signalerne blive yderligere robuste. Â
DVB-T2Lite signalerne kan ikke kun modtages fejlfrit over et meget større område. Modtagelsen af DVB-T2Lite i det område hvor DAB+ også dækker (det olivengrønne område) vil derudover være meget mere robust og række langt bedre ind i huse.
Det synes i stigende grad kun at være elektronik-forretninger, der gerne hurtigt vil sælge flere radioer for at tjene penge og Teracom AB, der gerne hurtigt vil sælge mere DAB broadcast service fra deres tv-master, der er varme pÃ¥ DAB. Â
At forbrugerne er ret glade for FM radio eller vælger at streame til mobilen har klart ikke megen betydning – selv om man vel kan sige, at forbrugerne er de eneste der burde tælle i denne sammenhæng.Â
Lars Â
Hej,Â
Â
om ordet skrivebordsarbejde er det rigtig ord ved jeg ikke – men sÃ¥ et forsøgsprojekt. SÃ¥ vidt jeg er orienteret er der ingen lande som pÃ¥tænker at udsende radio i DVB-T2Lite – der er blot tale om sporadiske tests. SÃ¥ hvordan kan man tro at Danmark kan indføre sit eget system? Kenneth kan da efter min mening udføre sÃ¥ mange testes som han vil – faktum er at DAB+ er et gennemtestet format som er i ordinær drift i Tyskland, Nederlandende, Norge, Italien m.fl. Hvorfor ikke tilslutte sig fortallet – i forbrugernes interesse?
Â
Hilsen
Morten Hesseldahl