Re:Danmark skifter til DAB+ 1. december 2014 ?

kram5610
Deltager

reslfj sagde

kram5610 sagde

DVB-T2 er jo pÃ¥ skirvebordsstadiet –

Jeg tror da, at  Kenneth Wenzel mener, at han udover at regne – eller lade Progira gøre det – også  har udsendt og modtaget bÃ¥de DAB+ og DVB-T2Lite udsendt med samme mindre sender fra telefonhuset pÃ¥ Borups Allé.

Det har da været alt andet en bare skrivebordsarbejde.

Kenneth har desuden valgt kun at anvende dele af DVB-T2Lite, som kan modtages med de chips, der sidder i hovedparten af nye fjernsyn.    Med en fuld anvendelse af DVB-NGH, ville signalerne blive yderligere robuste.  

DVB-T2Lite signalerne kan ikke kun modtages fejlfrit over et meget større område.  Modtagelsen af DVB-T2Lite i det område hvor DAB+ også dækker (det olivengrønne område)  vil derudover være meget mere robust og række langt bedre ind i huse.

Det synes i stigende grad kun at være elektronik-forretninger, der gerne hurtigt vil sælge flere radioer for at tjene penge og Teracom AB, der gerne hurtigt vil sælge mere DAB broadcast service fra deres tv-master, der er varme på DAB.  

At forbrugerne er ret glade for FM radio eller vælger at streame til mobilen har klart ikke megen betydning – selv om man vel kan sige, at forbrugerne er de eneste der burde tælle i denne sammenhæng. 

Lars   smile

Hej, 

om ordet skrivebordsarbejde er det rigtig ord ved jeg ikke – men sÃ¥ et forsøgsprojekt. SÃ¥ vidt jeg er orienteret er der ingen lande som pÃ¥tænker at udsende radio i DVB-T2Lite – der er blot tale om sporadiske tests. SÃ¥ hvordan kan man tro at Danmark kan indføre sit eget system? Kenneth kan da efter min mening udføre sÃ¥ mange testes som han vil – faktum er at DAB+ er et gennemtestet format som er i ordinær drift i Tyskland, Nederlandende, Norge, Italien m.fl. Hvorfor ikke tilslutte sig fortallet – i forbrugernes interesse?

Hilsen

Morten Hesseldahl

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard