Re:Antenne-TV i 2012 – Hvad sker der?
kram5610 sagde
admin sagde
I 2012 sker der igen forandringer som du allerede nu bør være opmærksom på.
Â
Er der nogen som ved hvornÃ¥r skiftet sker i 2012 (sorry men har ikke kunne finde det nogen steder).Â
Â
Bliver der pillet mere ved lydformatet? Jeg benytter i dag en Edision Agrus Mini 2 i 1, og den skulle efter sigende ikke understøtte he-aac lydformat – men i dag modtager jeg fint DR K, DR HD m.v. med lyd???
Â
Morten Hesseldahl
Â
1 januar 2012 vil TV2 overgå til Boxer og alt det andet. Men det er en søndag og de fleste har fri.
SÃ¥ mon ikke man vælger en nærliggende dag – et gæt kunne være onsdag formiddag den 4 januar – men det er kun et gæt.
Det var jo ret tåbeligt at vi slukkede det analoge signal i en weekend, hvor der skal betales både overtid og helligdag og hvor særligt mange ser tv.  Onsdag formiddag må være sagen.
Â
HE-AAC lyd bestÃ¥r jo af AAC lyd til og med den næstøverst oktav og et 'HE' parametersignal, der angiver hvordan den øverste oktav skal beregnes udfra AAC lyden – dvs den øverste oktav betragtes udelukkende som overtoner. Husk de høje toner og overtoner er vigtige for et godt stereosignal (hvis du elllers kan høre sÃ¥ høje toner).Â
NÃ¥r ret gamle mennesker fx siger, de synes DAB er vellyd, sÃ¥ er det ofte som nÃ¥r farveblinde siger at din nye Loewe har et fint billede – det er bragesnak (men i dit tilfælde er det nok rigtigt)
Man kan normalt godt modtage HE-AAC pÃ¥ en AAC modtager – men der ryger en oktav øverst oppe.  Â
Â
Lars Â
Â
PS! Konkret har jeg ikke set på Boxers lydsignal og ved derfor ikke hvad de faktisk udsender lige nu. Tjek evt på recordere.dk