Svar til: Parabol størrelse i ulfborg

sparrow2
Deltager

Jeg har ikke været herinde i lang tid, så jeg er glad for at høre at jeg ikke er den eneste der prøver 28.2Ø.

Jeg er nysgerrig angående hvor god en 6 plade parabol er!

Jeg har kigget længe i dba. turde ikke købe en. Og måske er den ok i Husum men jeg ville aldrig placere den på vestkysten.

De sidste ca 5 år har jeg haft en 120cm plastic offset parabol og den er god og meget stabil. Har også haft en billig offset 150 parabol i metal, og den var præcis lige så god som min 120 🙁 ikke bedre.

Jeg bor på bagsiden af første nulpunkt (ca 20km stik syd for Aaborg). Og med 120 cm kan jeg måske 3-5 dage om måneden se 3 timer af 2-3 beams.

Channel 5 er den der kommer først, mit signal er bedst omkring 21:00 – 22:00

(da jeg bor på bagsiden har jeg i det mindste det bedste signal om aftenen).

Så her lige efter jul købte jeg en brugt channelmaster 180 (20 år+ plast med forstærket glasfiber).

Så nu kan jeg se channel 5 fra kl ca 20:00 til 22:00 hver dag og 19:00 -23:00 9 ud af ti dage

og det er også channel5HD ( og ca 1/2 time mindre for 4 HD). Jeg har ikke signal til DVB-S2 HD. Dette er alle på Astra 2G.

På Astra 2F kan jeg ca i samme tidsrum se True Movie og CBS  kanaler, og da possionen er meget tæt på 2G indenfor ca 0.05 grader skal parabolen ikke flyttes for at få er bedre billede.

På Astra 2E er signalet ikke så stærkt, og ved fuldmåne er jeg enda nogle gange på forsiden af dødbåndet, så jeg kan se nogle kanaler om formiddagen. Men som det er nu kan jeg se et par beams hver aften. og fordi 2E ligger ca 0.3 grader fra de andre giver det en forskel at dreje parabolen.

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard