Svar til: YouSee kanalers dårlige kvalitet – bitrate

Anonym
Inaktiv

Bitraten er meget forskellig fra kanal til kanal. Men det jeg har lagt mærke til er at den starter nede omkring 6.5 Mbps for HD kanalernes vedkommende, det er eks. den bitrate jeg har lagt mærke til på DR K ved de gamle danske film de viste i December.
DR K ser jeg ikke særlig tit, men når de lige frem også viser film på kanalen også, så kunne bitraten godt være højere som standard.

Viasat Film HD kanalerne, jo den må gerne være højere. Jeg ved ikke om det er Viasat der styrer den birate, men jeg kan huske at dengang de hed TV1000 og også efter at de var overgået til at hedde Viasat Film, der lå biraten oppe på gns. 12 Mbps på HD kanalerne, den er i dag nede på gns. 8.8 Mbps.

For SD kanalerne har det vist sig at den starter helt nede med at bund skrabe med gns
2 Mbps, det er eks. bitraten på den nye kanal Discovery Science i SD som de har påtvunget mange kunder ved at stoppe den lav kvalitet kanal ind i den fulde pakke.

Men YouSee er kvantitet i stedet for kvalitet og jeg tror helt ærligt ikke at der er noget at gøre ved det, eks har de jo i årevis ikke orket at lytte til kundernes idéer til hvordan kvaliteten kan skrues op, for det drejer sig netop at få rydet godt og grundigt op i antallet af deres TV kanaler, hvor så at de absolut mindre tal kanaler bliver smidt ud, hvilket nok er en 40-50 stykker at det drejer sig om af udenlandske kanaler.

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard