Svar til: Ændret antenne forhold i regnvejr

evilguy
Deltager

Jeg har skiftet mit antenne udstyr fra ende til anden for at det kan fungere optimalt imod 4g nettet. Men selvom jeg har gjort det så forsvinder signalet for flere DR kanaler i regnvejr. Antennen er monteret under taget og er beskyttet imod regn og vind. Har andre oplevet dette og hvad er løsningen?

Du kunne ringe til din lokale radio TV montør, og få vedkommende til at indstille antennen som den bør indstilles – de har udstyret til at måle nøjagtigt, hvordan signalet er. Det er altså den letteste løsning på dit problem.

Hvis du ikke ønsker den løsning, så køb dig en Televes DAT-HD BOSS 790 DVB-T antenne (i den aktive udgave) og Televes PicoKom 5795 indendørs netdel til 24V aktiv antenner. Du kan sikkert google dig til en forhandler – ellers har AV-connection dem på lager.

Hvorfor så vælge en Televes aktiv antenne? Fordi den kan fange signalet perfekt, og fordi den automatisk sørger for optimal signal (BOSS systemet). Televes antennen er den “idiot-sikre” model, sålænge man peger antennen i den rigtige retning.

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard