Svar til: 28.2° E i Nord øst sjælland

sparrow2
Deltager

Satellitterne flytter sig hele tiden lidt, så engang imellem skal den flyttes på plads,

Jeg bor også på bagsiden, men et værre sted end dig (ca 20 km syd for Aalborg) ,

og jeg har en 120 cm disk, og har haft ITV for 3-5 timer hver aften for ca en måned hvorefter jeg ikke har kunnet se noget for uger.

Min parabol er ikke oppe lige nu så jeg taler kun ud fra erfaring.

Du ser TV primært fra Astra 2E og 2G, men da både channel 4 og channel 5 er dårlig og da de er på hver sin satellit, så formoder jeg at det er noget generelt. (snavs fugleklatter etc)

De 2 satellitter er placeret på hhv 28.5 (lige nu28.5386) øst og 28.2 (20.2088) og med en 110 cm disk betyder de 0.3 grader noget.

Hvis du vil følge dem så se her :

http://www.satellite-calculations.com/Satellite/satellitelist.php

og hvis du klikker på en satellit kan du se hvordan den vil flytte sig.

Angående den billige 180cm parabol, skal det lige nævnes at den kræver en anden LNB da den har en F/D på 0.38 og ikke 0.6

Men jeg vil meget gerne høre fra nogen der har erfaring med sådan en.

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard