Svar til: Hvor god er en wavefrontier T90?

st1
Deltager

> Min skærm ser sådan ud: Det er vel egentlig bare en almindelig skærm med en multi-lnb-holder.

Ja, det ligner en helt almindelige parabol. Det ligner ikke en mult-focus parabol.
Men ikke noget galt med det – man kan få meget ud af en almindelig parabol!

> Som tidligere nævnt er de vigtigste positioner for mig: 1 vest, 13 øst, 19 øst, måske 28 øst (de signaler som dækker udenfor UK)

Erhm – det kræver nok ikke en motorstyret 1.2m eller selv bare en T90.
Her i Nordsjælland har jeg en T55, der dækker 5W – 19.2E uden problemer, selv i moderat regnvejr.

Wavefrontier T55, Denmark

Som jeg husker det, er det “centreret” på 12E eller noget i den stil.
Jeg har sågar hus-alteret (meget vigtigt) koblet på 4.8E midt på antennen, med kun enkelte udfald (heftig regn).
Det kommer måske an på om du bor i en anden ekstrem af landet?

13E og især 19.2E er meget kraftige satellit-postitioner – dem kan man tage på næremst bare et grydelåg og et kosteskaft. (Eller noget i den stil.)
Jeg har jeg taget 4.8E uden probs på en 40 cm Gib i et halvt år – der er også godt blæs på.

Gibertiini OP40, Denmark

Jeg tænker det er meget det samme med 1W.

28.2E er mere diskutabel – det er jo ikke ment til at modtage udenfor UK.
Måske er bedste løsning *for at se tv* en T55 til 5w – 19.2E + en TD64 eller lignende til 28.2E.
Men til sat-nørderi er løsningen SELVFØLGELIG en T90 – så kan du også tage alle de andre mellem 30.5E og 12.5W 🙂

Du skal da have en T90… 🙂

Dog skal du huske på at en T90 skal have en 60 mm mast eller monteringsbeslag for at sidde fast. Og beslaget skal sidde rigtigt godt fast…

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard