Svar til: Hvor god er en wavefrontier T90?
> Min skærm ser sådan ud: Det er vel egentlig bare en almindelig skærm med en multi-lnb-holder.
Ja, det ligner en helt almindelige parabol. Det ligner ikke en mult-focus parabol.
Men ikke noget galt med det – man kan få meget ud af en almindelig parabol!
> Som tidligere nævnt er de vigtigste positioner for mig: 1 vest, 13 øst, 19 øst, måske 28 øst (de signaler som dækker udenfor UK)
Erhm – det kræver nok ikke en motorstyret 1.2m eller selv bare en T90.
Her i Nordsjælland har jeg en T55, der dækker 5W – 19.2E uden problemer, selv i moderat regnvejr.
Som jeg husker det, er det “centreret” på 12E eller noget i den stil.
Jeg har sågar hus-alteret (meget vigtigt) koblet på 4.8E midt på antennen, med kun enkelte udfald (heftig regn).
Det kommer måske an på om du bor i en anden ekstrem af landet?
13E og især 19.2E er meget kraftige satellit-postitioner – dem kan man tage på næremst bare et grydelåg og et kosteskaft. (Eller noget i den stil.)
Jeg har jeg taget 4.8E uden probs på en 40 cm Gib i et halvt år – der er også godt blæs på.
Jeg tænker det er meget det samme med 1W.
28.2E er mere diskutabel – det er jo ikke ment til at modtage udenfor UK.
Måske er bedste løsning *for at se tv* en T55 til 5w – 19.2E + en TD64 eller lignende til 28.2E.
Men til sat-nørderi er løsningen SELVFØLGELIG en T90 – så kan du også tage alle de andre mellem 30.5E og 12.5W 🙂
Du skal da have en T90… 🙂
Dog skal du huske på at en T90 skal have en 60 mm mast eller monteringsbeslag for at sidde fast. Og beslaget skal sidde rigtigt godt fast…