Svar til: Analog antenne TV i de gode gamle dage

kram5610
Deltager

Radio signalerne fra Tyskland er generelt for svage til at man kan opsnappe dem her i Odense via FM og det selv om antennen er rettet direkte mod Faaborg i et forsøg på at opsnappe signalerne fra Flensborg, der befinder sig i en lige linje i den retning. Mit gæt er at der har været et meget kraftigere signal på ARD, ZDF og N3 siden at vi godt kunne nuppe de 3 TV kanaler med vores fællesantenne fra den 206 meter høje mast der dengang lå i Jørgensby.

Det kan jeg ikke genkende. Hos min søster i Hunderup kvarteret kan man den dag i dag altid modtage følgende i bilen (uden problemer):

NDR 1 – 89,60
NDR 2 – 93,20
NDR Kultur – 96,10

RSH på 101,40 og DLF på 103,30 kan modtages med støj.

Med en tre elementers FM antenne rettet mod Flensborg kan alle 5 ovennævnte kanaler modtages i stereo i Odense.

Hilsen

Morten Hesseldahl

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard