Svar til: Tysk TV

H2O
Deltager

Tak for svaret Per M

Nu er det sådanne, at der er en DVB NorDig standart for de nordiske lande + Irland og en anden DVB standart i f.eks. Tyskland.

Hvad betydningen og forskellen virkelig er/betyder, ved jeg ikke.

Der er derfor jeg stiller spørgsmålet, da det kunne være nogle viste det, eller havde erfaring med det (købt et TV i Tyskland).

Om det understøtter MPEG 4 og HEVC, er det spørgsmålet om det kun gælder HDMI, eller om det også gælder DVB tuneren. Den tyske T2 HD HEVC tuner kan kun afkode i HD og ikke som over USB, HDMI hvor den kan HEVC afkode 4K. C kabel tuneren afkoder vist kun MPEG4 og ikke også HEVC.

2017 – NorDig is releasing its 3rd generation Unified IRD specification (v3.0) with the introduction of a new TV format and new codecs. New UHDTV format with High Dynamic Range and Wider Colour Gammut, new video codec MPEG-H HEVC, new subtitling format DVB TTML etc.

Det undrer mig bare, og hvis man læser nogle af disse link, så bliver man ikke mindre forvirret.

NorDig 3.0 specifikationer offentliggjort

http://digi-tv.dk/PDF/Branchemode_opdateret_14_12_2011.pdf

Hvis jeg kunne købe det samme TV/model i Danmark, havde jeg bare gjort det.

Hvis jeg ville være helt 100% sikker, så beholdte jeg bare mit gamle TV.

Nu kan jeg bedst lide at vide hvad jeg får og ikke bare købe noget i blinde, hvis det er muligt.

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard