Svar til: Streaming BBC Iplayer/ITV Hub i Danmark, muligt?

Anonym
Inaktiv

Hej Palleba. Mig bekendt er det ikke muligt at modtage BBC og ITV med parabol fra 28,2 grader øst længere, når man er lokaliseret i det midt/østjyske! Gik denne mulighed ikke bort for år tilbage da footprintet blev mere rettet mod UK?

Det er ikke mugligt at modtage dem i 99% af landet efter de gik på UK spotbeam i vist nok 2012.
Jeg har kun hørt om folk der delvist kunne med en meget stor parabol oppe i 3 meter størrelsen, hvis de boede ved den Jyske vestkyst eller ved Sjællandske østkyst, men selv det skulle være en udfordring og kun inde for bestemte tidspunkter af dagen.

Men jeg er kommet i tanke om at hvis man har VPN (eks. ExpressVPN eller NordVPN), så findes der en tjeneste som hedder tvplayer, hvor man med et gratis abonnement kan streame eks. kanalerne fra BBC, ITV, Channel 4 og 5 osv.
Alt hvad der kræves ved registrering af en gratis konto hos tvplayer er blot en .com webmail adresse (eks. Gmail) og så anvende et postnummer i England, hvilket eks. kunne være et af de utallige postnumre i London’s kæmpe forstæder.
Personligt da jeg prøvede dem af hvilket fungerede rigtig godt på min Shield TV Pro, der anvendte jeg et postnummer i Ealing: W3 0BT

Den kan være lidt tricky at finde på Google’s Play butik, for man skal først aktivere VPN på Android TV enheden og anvende en Britisk server, så gå ind i app indstillingerne og der nul stille Google’s Play butik og så vente en 30 sekunders tid inden man så åbner op for Google’s Play butik så at den kan fange samtlige apps der er beregnet til brug i England.

Back to top button