Svar til: Streamingtjenester

Anonym
Inaktiv

Hos Amazon Prime har de også skåret godt i kvaliteten i årenes løb.
I sin tid var eks. omkring 15 Mbps ikke unaturligt ved 1080p og det var derfor at Amazon Prime var så utroligt populær, nu er den nede omkring 7 Mbps ved en masse af deres 1080p indhold.
Ved UHD her ses der egentlig kun en Mbps på ikke mere omkring en 11 stykker.
Men på lydfronten har de dog valgt at fortsætte med at være tro med, at deres Dolby Digital Plus skal køres med 640 Kbps.

Selv har jeg prøvet Paramount+ af, men jeg orkede ikke at fortsætte efter prøve perioden.
Ikke nok med at man spises af med en masse halvdårlige serier og film, så er både billede og lyd heller ikke god.
Forholdsvis lave billede bitrates på hele fronten, den er ikke ens på alt indhold, det højeste jeg har set lå lige ved 8 Mbps, stort set alle film har kun AAC Stereo selv om de er født med 5.1 lyd og det de så endelig har med noget 5.1 lyd, der køres med en sølle bitrate på 192 Kbps.

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard