Svar til: Samle signal fra parabol, antenne og fiberboks til et udtag

PeterJ
Deltager

Hej Morten.

Tusind tak for dit svar.

Sagen er den, at vi har en antenne og en parabol pÃ¥ taget. Før i tiden har vi bare set “almindelig antenne-tv” samt Canal Digital (beklager de manglende fagudtryk). Nu har vi sÃ¥ fÃ¥et fiber (Waoo). PÃ¥ fiberboksen er der en udgang til F-connektor (CATV, kalder de det).

I stuen har vi et ganske almindeligt antenneudtag med almindelig antenne samt F-konnektor, hvor der stÃ¥r “SAT” pÃ¥. Disse har hidtil fungeret til alm. antennetv og Canal Digital.

Min tanke var, om man på nogen måde kan få det signal der nu kommer fra fiberboksens udgang til F-konnektor med over i antenneudtaget i stuen, sådan at det egentlig er ligemeget om vi i fremtiden bruger antenne, Canal Digital eller TV fra vores fiberudbyder, så har vi signalet i udtaget i stuen.

Som jeg forstår dit svar, kan vi vælge, om vi enten vil kombinere antennesignalet eller satellit-signalet med signalet fra fiberboksen (CATV), men ikke alle tre på en gang. Er det rigtigt forstået?

Såfremt vi skal vælge, formoder jeg, at vi kan tage kabel fra parabolen samt CATV-udgang på fiberboks og samle til et enkelt signal til vores antenneudtag i stuen?

(Se evt. denne PDF-vejledning fra Fibia: https://www.fibia.dk/media/2747817/fibia_installationsguide_icotera_i5851_med-kabel-tv_web_apr18.pdf)

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard