Svar til: UKTV modtagelse på Channel Master 180 i DK

st1
Deltager

@Sparrow2: Der er en ting der slog mig her her i dag – på billedet af din CM180 forfra ser man hvordan selve “feed-holder-arm”‘en (den nederste) er markant kortere end de to “feed-support-arm”‘e (dem der går ned fra siden af reflektoren).

Er din nederste arm knækket, eller er det en CM120 arm, du har fået i stedet?

En CM180 feed-holder-arm er bukket en smule i de yderste 5 cm, mens en CM120 feed-holder-arm er lige. På billedet kunne det se ud som om, at din feed-holder-arm er lige.

Hvis du har fået en CM120 feed-holdera-arm med ville det forklare dit behov for træstumper til at holde armen op med. Og får mig til at undre mig over, at du har feed-support-arme, men ikke en feed-holder-arme fra en CM180?!

Men mest af alt tænker jeg – hvordan ved du, at din LNB er i den rigtige position, eller sågar i den rigtige offset vinkel? Har du målt den rigtige offset vinkel, eller har du prøvet dig frem? En CM180 har en offset-vinkel på 22.62 grader – det skal være vinklen fra lodret (og midten af reflektoren) til fronten af feed-horn på LNB’en.

Du kan checke afstanden for din parabol ved at kigge på min beskrivelse her:

https://www.satellites.co.uk/forums/threads/my-channel-master-180-permanent-installation-for-28-2e.148202/post-787495

Se især i bunden af indlægget, under “LNB distance”.

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard