Svar til: Parabol størrelse i ulfborg

sparrow2
Deltager

Ja der sidder stadig noget af klistermærket så det er en rigtig channelmaster.

Den er org. købt til a modtage signaler til kabelnettet i Aalborg.

Jeg formoder at det er org. arme men ikke 100% sikker og noget af det var lidt ødelagt.

Center armen var i 2 stykker og der manglede noget. Noget af LNB holderen var ødelagt. Jeg fik en “normal” LNB med, ikke en med aftageligt feedhorn, men det var ikke ligeså godt som den jeg normalt bruger.

Jeg monterede en laser pointer på et LNB hoved der pegede ca 2 cm fra kanten hvor side armene går ud fra parabolen, og så ved a dreje LNB’en rundt kunne jeg så justere så top og bund også var ca 2 cm fra kanten.

Angående den hjemme lavede parabol startede jeg med 1/4 med 5 ribber (16 for en total), og fra en skabelon vi jeg tro a selve skære arbejdet var med 1 mm nøjagtighed, og selve parabol pladen var først en 10 mm flaminco så den  udjævnede en del fejl, og så først derefter en ca 2mm flamingo med sølvpapir.

Det så helt åndsvagt ud da jeg testede den. LNB’en pegede ned mod hjørnet af parabolen og den virkede næsten så godt som en ø85, men den hele parabol blev noget juks.

Jeg havde testet at sølvpapiret virkede fint som reflektor ved at lave en kopi af min triax.

Hvis der er nogen der vil have en billig 180cm parabol foreslår jeg at vi mødes og laver glasfiber kopi af min channelmaster (først laves en cement/gips negativ placeret fladt på jorden. (En af mine venner foreslog enda at lave selve parabolen i cement så holder den faconen og blæser ikke så let væk 🙂 )

Signal styrke idag har været fin selvom det har regnet hele aftenen, min channel5 døde først ca 24:00.

Men iaften er det nymåne så fra nu af går det ned ad bakke 🙁

Men det er der nok mange andre der er glade for. 🙂

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard