Web-tv fra yousee

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55742
    langkawi
    Deltager

    Hej

    Er der nogen der har erfaring med kvaliteten på web-tv fra yousee? Altså nogen der ikke allerede har bredbånd hos yousee i forvejen?

    Tænker på om de 199,- pr mdr er pengene værd….?
    Kan den blæses op på en 40″ skærm i en ordentlig kvalitet?

    Har en 10/1 Mbit forbindelse.

    #59054
    langkawi
    Deltager

    http://www.langkawi.dk/smileys/n34.gif bump…
    Ingen er har erfaring med det?

    #59055
    Anonym
    Gæst

    Nææh… Det er nok kun YouSee-kunder, som har dette, og her kan jeg sige, at det hakker voldsomt – selv med en kastighed på lidt over 8 Mbit.Angry  Så fjernsyn skal ses på TV'et, du!!Big Smile

    #59056
    Bubbi
    Deltager

    Ved ikke så meget om deres Web-TV, men sad lige og kiggede lidt på deres hjemmeside..

    Der står:

    “Krav til bredbåndsforbindelse?

    Du skal som minimum have en stabil bredbåndsforbindelse på minimum 1 mbit (downstream).

    For at opnå den bedste billedkvalitet på Web-tv skal du have en stabil 2 mbit forbindelse.”

     

    2 mbit er ikke en ret høj bitrate efter min mening..

    På deres kabel TV mener jeg SD kanalerne ligger på 5-7 mbit/s og HD kanalerne på 10-15 mbit/s.

    #59057
    Bobben
    Deltager

    Bubbi sagde

    Ved ikke så meget om deres Web-TV, men sad lige og kiggede lidt på deres hjemmeside..

    Der står:

    “Krav til bredbåndsforbindelse?

    Du skal som minimum have en stabil bredbåndsforbindelse på minimum 1 mbit (downstream).

    For at opnå den bedste billedkvalitet på Web-tv skal du have en stabil 2 mbit forbindelse.”

     

    2 mbit er ikke en ret høj bitrate efter min mening..

    På deres kabel TV mener jeg SD kanalerne ligger på 5-7 mbit/s og HD kanalerne på 10-15 mbit/s.


    WEBTV benytter antagelig H.264 eller VC-1(Windows media) codek og kan ikke direkte sammenliknes med MPEG2 SD kanaler i kabelnett.

    WEBTV er nok oftest kun et tilbud for å se kanalene på en PC og ikke på en stor TV.  HDTV på 2Mbps er ikke mulig uten at kvaliteten er veldig dårlig.  HD begrepet er mye misbrukt på internet/web.  YouTube HD har f.eks. dårligere kvalitet enn normal SDTV via kabeltv.

    #59068
    langkawi
    Deltager

    Så fik jeg testet det, og må konstatere, at det i mine øjne slet ikke er pengene værd!
    Jeg mener selv at have en helt ok pc og har en 10Mbit download, og har valgt højeste kvalitet i indstillinger. Alt sammen uden at resultatet er værd at kigge på. Det hakker for meget, og opløsningen er langt fra god!

    Så når nu yousee fremover sender reklamer med ham fodbold-entusiasten der skal se landskamp på hans pc, mens konen bruger tv'et, så vil jeg sidde og smågrine, og være glad for, at det ikke er undertegnede der skal se kampen sådan!

    #59070
    Preben Pedersen
    Deltager

    Så er der også lige det med, at der er 5 – 10 sekunder forskel i mellem det modtaget tv-signal til tv´et og så det via bredbånd, tænk hvis konen skulle havde slået over på fodbold kampen på tv´et i det øjeblik, der bliver scoret Winkny 

     

    God kamp i aften  DK

     

    Foruden PC hardwaren har indflydelse på oplevelsen, så kræver det bare en god og stabil internetforbindelse og helst kun på en pc skærm under 23″ ellers bliver billede ikke så godt, som via normal kabel-tv. Har dog testede dette nye tv-leveringsform på både ADSL og Mobilbredbånd fra Telia, samt på Fiberforbindelse fra Seas-Nve, så det virker udenfor Yousee internet, så er det bare om man synes om produktet og ellers er villig til, at betale alt for meget, for de 24 tv-kanaler, som der kan købes, når man ikke er Yousee kunde. Mange af tv-kanalerne, kan hentes gratis, direkte hos tv-selskaberne, så det er kun 13 tv-kanaler, som der  betales for.

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button