Vu+ Uno 4K: USB HDD problemer

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #87158
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg har lige anskaffet mig en Vu+ Uno 4K med DVB-C FBC tuner.

    Jeg har med gru opdaget at den boks er totalt ubrugelig som en PVR hvis man anvender original firmwaren fra Vu+ selv, noget jeg også har læst mig frem til på bla. tyske fora at de kalder boksen totalt ubrugelig som PVR med den originale firmware.

    Så åbenbart er man nød til at bevæge sig ud på 3rd party firmware for at kunne få den til at fungere fuldt ud som en PVR, men hvilken skal man vælge?
    Jeg har hørt om en kaldet Open Black Hole, der siges at skulle virke, men samtidig med er jeg også rendt ind i en hel stribe af andre 3rd party firmwares, bla også VTI, som også har lavet en til Uno 4K’eren.
    Så derfor har jeg startet med at downloade Black Hole 3.0.5 og VTi 13.0.12

    Men hvilken kan bedst anbefales til en Vu+ Uno 4K med en DVB-C FBC tuner, så man endelig kan anvende den som en PVR også via USB?
    Jeg vil jo helst ikke flashe den her nye boks i døden.

    #87159
    Anonym
    Inaktiv

    Nå men jeg selv tog dykket og det endte med at blive Black Hole firmwaren.
    Jeg søgte mig lidt frem på nettet om den og kunne læse at de havde forbedret deres firmware ang. optagelse på USB enheder.
    Efter at have formateret USB harddisken under den, der fandt den også harddisken og jeg kan nu optage på den, hvilket jeg har testet på både FTA kanaler og på mine Viasat Film kanaler som jeg har abo på hos YouSee.

    Interessant er det også at når man dykker nærmere ned i dybden af dens indstillinger, så kan man se at de har taget en del idé fra hvordan det fungerer i softwaren til Dreambox DM7020 og DM8000, så det er da i det mindste et udseende man kender som gammel Dreambox ejer.

    #87242

    Der er en del bokse der sælges uden PVR (ohne pvr fähige software) installeret på det tyske marked, det er noget med de så slipper for en afgift eller noget, tror jeg nok.

    #87383
    Anonym
    Inaktiv

    Aha, jeg gav også kun ca. 200 Euro for den hos tyske Amazon, men nu virker den da fuldt ud som en PVR med Black Hole firmwaren, også med at optage fra flere kanaler på samme tid.
    Har dog minimeret den til kun at anvende 2 tunere, for at være sikker på at optagelserne også sker uden nogen former for problemer på den Iomega Prestige Professional
    USB-HDD jeg har koblet til den, for det er nemlig ikke en USB3 HDD.

Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button