VU+ DUO2 DVB-C

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56810
    Sukkermand23
    Deltager

    Hej.

     

    Er der nogle der ved om det er muligt at købe en VU+ DUO2 kun med DVB-C tunere??

    #64616
    Sukkermand23
    Deltager

    Hmm ok.

    Findes der ikke en anden linux box, hvor der er mulighed for kun DVB-C tunere??

    #64619

    Ups det var faktisk forkert, det jeg skrev. Vu+ duo har 2 slots til tuner moduler, så du kan lave en med 2 dvb-c.

    http://www.ac-sat-corner.eu/VU-Duo2-Full-HD-2x-DVB-C-T-Kabel-Linux-Receiver-PVR-Ready

    http://www.tv-radio-shoppen.dk/product/vu-duo-full-hd-1080p-twin-ct-linux-6455/

    #64622
    Sukkermand23
    Deltager

    Den vu+ som du linker til er da også den jeg startede med at spørge om.

    Og der kommer jeg til at betale for en dvb-s2 tunere som jeg aldrig kommer til at bruge, da den jo er fast og ikke kan fjernes efter hvad jeg har forstået.

    #64623

    Beklager at jeg oprindeligt svarede forkert. 

    Nej der er ikke faste tunere i VU+ DUO2. Dem jeg linker til er begge med 2 x DVB-C og ikke andre tunere. Så du betaler ikke for noget du ikke bruger.

    Som TV Radio Shoppen skriver så får du: 

    1 stk. x VU+® Duo² Full HD 1080p uden tuner Linux

    2 stk. x DVB-C/T Tuner til VU+ UNO / ULTIMO / DUO2

    På billedet herunder kan du se at der på Duo2 er tale om 2 løse tuner moduler. På billedet 1 DVB-C/T og 1 DVB-S2 men det kan altså fint være 2 x DVB-C/T og de sælges også i den konfiguration.

    #64624
    Sukkermand23
    Deltager

    Ok nu forstår jeg det bedre.

    Men der står det her på Vu+ siden

    “2 X S2/C/T2
    Up to 4 tuners supported”

    Betyder det at der kan komme 2 tunere mere i, eller betyder det at det er 2 dobbelt tunere der sidder i??

    #64625
    Anonym
    Inaktiv

    Sukkermand23 sagde
    Ok nu forstår jeg det bedre.

    Men der står det her på Vu+ siden

    “2 X S2/C/T2
    Up to 4 tuners supported”

    Betyder det at der kan komme 2 tunere mere i, eller betyder det at det er 2 dobbelt tunere der sidder i??

    Betyder ikke andet end 2 stk forskellige tunere, der så giver support til hele baduljen: DVB-C, DVB-T/T2, DVB-S og DVB-S2

    Det “Up to 4 tuners supported”, er ikke andet end vildledende markedsføring.

    #64626

    Up to 4 er faktisk muligt i forhold til DVB-S2 eftersom Vu+ sælger moduler med hver 2 DVB-S2 tunere pr. modul.

    Men det er kun satellit-tv tuner moduler, hvor det er muligt. Ikke længere fra juli 2015, hvor man kan få twin tuner modul også til DVB-T2/C

    Som man kan se på billedet nedenfor er der to x LNB ind på DVB-S2 modulet til venstre. Til højre DVB-C/T modulet.

    Det er lidt kompliceret :)

    #64627
    Sukkermand23
    Deltager

    Hvor mange optagelser kan jeg så have i gang på en gang pr tunere??

    Set ud fra at jeg pt kun har en Tearratec H7 til PC.

    #64632
    Palleba2000
    Deltager

    Sukkermand23 sagde
    Hvor mange optagelser kan jeg så have i gang på en gang pr tunere??

    Set ud fra at jeg pt kun har en Tearratec H7 til PC.

    Det er nok kun harddisken der sætter grænserene ved det. Du kan nok optage ca. 8-10 kanaler på een gang, men det er nok sjælden man skal optage fra 10 kanaler ad gangen. Jeg har selv været oppe på 8 kanaler med min Dreambox…

    Jeg vil lige tilføje, at hvis du har brug for mere end to DVB-C tunere i boksen, så kan du købe USB-tunere fra SundTek i Tyskland, der fungeret perfect på disse Linux-bokse. F.eks. denne: http://sundtek.com/shop/Digital-TV-Sticks-oxid/Sundtek-MediaTV-Pro-DVB-C/T/T2-FM-Radio-AnalogTV.html

    MVH
    Palleba

    #64635
    Sukkermand23
    Deltager

    Palleba2000 sagde

    Sukkermand23 sagde
    Hvor mange optagelser kan jeg så have i gang på en gang pr tunere??

    Set ud fra at jeg pt kun har en Tearratec H7 til PC.

    Det er nok kun harddisken der sætter grænserene ved det. Du kan nok optage ca. 8-10 kanaler på een gang, men det er nok sjælden man skal optage fra 10 kanaler ad gangen. Jeg har selv været oppe på 8 kanaler med min Dreambox…

    Jeg vil lige tilføje, at hvis du har brug for mere end to DVB-C tunere i boksen, så kan du købe USB-tunere fra SundTek i Tyskland, der fungeret perfect på disse Linux-bokse. F.eks. denne: http://sundtek.com/shop/Digital-TV-Sticks-oxid/Sundtek-MediaTV-Pro-DVB-C/T/T2-FM-Radio-AnalogTV.html

    MVH
    Palleba

    De 8-10 kanaler på een gang, kan 2 tunere klare det selv eller skal jeg have fat i flere for det kan lade sig gøre??

    #64640
    Palleba2000
    Deltager

    Sukkermand23 sagde

    Palleba2000 sagde

    Sukkermand23 sagde
    Hvor mange optagelser kan jeg så have i gang på en gang pr tunere??

    Set ud fra at jeg pt kun har en Tearratec H7 til PC.

    Det er nok kun harddisken der sætter grænserene ved det. Du kan nok optage ca. 8-10 kanaler på een gang, men det er nok sjælden man skal optage fra 10 kanaler ad gangen. Jeg har selv været oppe på 8 kanaler med min Dreambox…

    MVH
    Palleba

    De 8-10 kanaler på een gang, kan 2 tunere klare det selv eller skal jeg have fat i flere for det kan lade sig gøre??

    De kanaler du planlægger at optage, skal højst ligge på to frekvenser, (MUX), hvis du kun vil have de indbyggede tunere, så såfremt de kanaler ligger på to Mux’er, så er der ingen problemer med at optage 8-10 programmer ad gangen.

    Skal du derimod optage kanaler der er spredt mere ud end to Mux’er, må du have flere tunere ledige, og det er her de USB-tunere kommer ind i billedet…

    F.eks. her hos mig, har vi fire MUX med 8 kanaler i hvert MUX, og da boksen kun har to tunere til dette net, så kan jeg “i teorien” højst optage 16 af de 32 kanaler ad gangen.

    MVH
    Palleba

    #64643
    Sukkermand23
    Deltager

    Ok nu fik du forklaret det sidste jeg skal have med i overvejelserne.

    #64649
    Peter Raun
    Deltager

    Har også kig på denne.

    Nogen der ved om den kan snuppe stofa kort?

    #64715
    Peter Raun
    Deltager

    Peter Raun sagde
    Har også kig på denne.

    Nogen der ved om den kan snuppe stofa kort?

    ingen der ved?

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button