Viasat parabol på mediecenter -hjælp

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56292
    mrfinance
    Deltager

    Hej,

    Jeg skal til at skifte tv udbyder til Viasat (med parabol) – og kunne godt tænke mig at tilkøbe et mediecenter som jeg evt bygger selv.

    Kunne i rådfører mig med hvordan jeg skal sætte det op og hvad jeg skal bruge – prisen er ikke vigtigst – det er funktionaliteten.

    Henrik

    #61857
    avh
    Deltager

    Der er problemer med en mediacenter løsning til Viasat..

     

    Der kan ikke som til canal digtital købes et CAM-modul… (  til dvb-s TV-kort med ci-interface)

    Måske kan noget der kaldes uniCAM anvendes..

     

    En anden løsning være at abonnere på deres viaplay (se anmeldelse denne hjemmeside)

    #61859
    mrfinance
    Deltager

    OK – har været inde og se det der Viaplay – ser OK ud. Hvad ville det kræve af hardware/software for at få et komplet mediecenter op og køre?? Jeg har en 20 mb. bredbåndsforbindelse – så jeg har masser af båndbredde til at kunne køre det!

    #61860
    avh
    Deltager

    Digtialt.tv har lavet nogle meget systematiske oversigter over HTPC løsninger..

    https://digitalt.tv/htpc/

     

    Viaplay vil blot kræve en PC med netforbindelse og tilsluttet skærm, helst via HDMI.

    De fleste PC-er der sælges i dag vil være store nok…

    Det kunne f.eks. være en bærbar eller en miniPC.

    #61862
    mrfinance
    Deltager

    Jeg har gogglet det lidt – og har erfaret at det ikke er alle viasat kanaler (hvis ingen) de viser under ViaPlay – såfremt det er tilfælde, tror jeg at jeg vælger Canal Digital i stedet for – Kunne du evt. sige mig hvad jeg skal bruge for at den løsning fungere ??

    #61863
    avh
    Deltager

    Hvis det er til canal digital, så har digitalt.tv igen nogle eksempler på TV-kort m.v.

    /anmeldelser/htpc-anmeldelser/

     

    Med hensyn til selve HTPC er der mange muligheder, men f.eks. systemer baseret Intel coreI3  eller AMD Fusion e350/450, kunne være et bud.

    Det er bundkort med onboard grafik og HDMI-stik…

     

    Disse systemer er meget strømbesparende og dermed lavere varmeudvikling, som gør indbygning i et passende kabinet lettere.

     

    De mest flexible TV-kort,  er dem fra digital devices, som heller ikke kræver bundkort med mange indstiksmuligheder… 

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button