Tysk dvb-t (NDR kanalerne)

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55763
    Jay
    Deltager

    Er der nogle der ved, hvorfor man kan fange så mange versioner af NDR på dvb-t fra Tyskland?

     

    Jeg modtager p.t. “NDR FS HH”, “NDR FS NDS”, “NDR FS MVP” og “NDR FS SH”. Jeg går ud fra at der er tale om regionale versioner, Hamborg, Slesvig-Holstein osv. Men hvorfor bliver de allesammen sendt ud fra samme sender? Hvorfor sender Flensborg senderen f.eks. ikke kun “NDR FS SH”?

     

    De sender umiddelbart det helt samme, så det virker som spild af båndbredde – eller bruger man en eller anden teknik, hvor de rent faktisk kun sendes ud som en kanal, men viser sig som flere på fjernsynet, så længe de sender det samme?

    #59106
    urup
    Deltager

    Hvis du kigger på denne frekvensliste ligger NDR HH på K54 i Hamborg og NDR SH K28. Jeg kan ikke se, at de sender lokale varianter i samme mulitiplex:  http://www.dvb-t-nord.de/empfangsgebiete/media/datenblatt_hh_sh.pdf

    #59107

    Ja, hver aften klokken 1930 er der regional udsendelse, så er der forskel på kanalerne.

    #59108
    Jay
    Deltager

    parabolgutten returns sagde

    Ja, hver aften klokken 1930 er der regional udsendelse, så er der forskel på kanalerne.


    Det virker bare underligt.

     

    Det svarer vel til at digi-tv udsendte samtlige regionale TV2 kanaler fra alle master. De regionale nyheder ville være anderledes, men 23 timer i døgnet ville det bare være en masse fuldstændigt ens kanaler udsendt fra samme mast. Det er da spild af båndbredde, med mindre der er en eller anden teknik der gør at det i virkeligheden kun udsendes som en kanal når der sendes det samme.

    #59110
    kram5610
    Deltager

    Jay sagde


    Det virker bare underligt.

     

    Det svarer vel til at digi-tv udsendte samtlige regionale TV2 kanaler fra alle master. De regionale nyheder ville være anderledes, men 23 timer i døgnet ville det bare være en masse fuldstændigt ens kanaler udsendt fra samme mast. Det er da spild af båndbredde, med mindre der er en eller anden teknik der gør at det i virkeligheden kun udsendes som en kanal når der sendes det samme.


    Nej… Jeg ved ikke hvad teknikken hedder men det foregår på denne måde:

     

     I Flensburg udsendes der på Kanal 39 følgende:

    *NDR Fernsehen SH (hele døgnet)

    *WDR Köln (hele døgnet pånær mellem kl. 19.30 og 20.00)

    * MDR Fernsehen (hele døgnet pånær mellem kl. 19.30 og 20.00)

    * Bayerisches Fernsehen (hele døgnet pånær mellem kl. 19.30 og 20.00)

    * NDR Fernsehen Hamburg (ku n mellem kl. 19.30 og 20.00)

    * NDR Fernsehen MV (kun mellem kl. 19.30 og 20.00)

    * NDR Fernsehen NDS (kun mellem kl. 19.30 og 20.00)

     

    I praksis er de tre ekstra  NDR Fernsehen kanaler “tomme kanaler” som kun viser noget selvstændigt mellem kl. 19.30 og 20.00 i resten af tiden vises NDR Fernsehen SH. (Det vil sige der er intet spild).

    #59111
    Jay
    Deltager

    kram5610 sagde

    I praksis er de tre ekstra  NDR Fernsehen kanaler “tomme kanaler” som kun viser noget selvstændigt mellem kl. 19.30 og 20.00 i resten af tiden vises NDR Fernsehen SH. (Det vil sige der er intet spild).


    Tak for forklaringen.

     

    Bare lige for at være sikker på at jeg har forstået det 100% – vil det så sige, at bortset fra imellem 1930-2000, der sendes blot en enkelt NDR kanal med X antal Mbit/S, som tuneren så bare får besked på at betragte som 4 foskellige kanaler?

    #59112
    kram5610
    Deltager

    Jay sagde

    Tak for forklaringen.

     

    Bare lige for at være sikker på at jeg har forstået det 100% – vil det så sige, at bortset fra imellem 1930-2000, der sendes blot en enkelt NDR kanal med X antal Mbit/S, som tuneren så bare får besked på at betragte som 4 foskellige kanaler?


     

    Ja det er korrekt forstået.

    Hvis man fx tænder på WDR Köln kl. 19.30 vil der være en NDR Fernsehen regionalt (kan ikke lige huske hvilken) i stedet for WDR.

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button