SVTV HD i Solrød Strand

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56734
    Mic
    Deltager

    Hej, jeg kan se SVTV i her i Solrød Strand, men fanger ikke SVTV1 og 2 i HD, er der nogen der hvorfor? Er det ikke muligt?

    På forhånd tak 🙂 

    #64097

    Har du DVB-T2 tuner?

    #64098
    Mic
    Deltager

    Ja, jeg har et Samsung F7005

    #64110
    nomaden
    Deltager

    Mic sagde
    Ja, jeg har et Samsung F7005

     

    Prøv manuelt søgning på den frekvens og husk at søge på DVB-T2 så fanger du den nok.

    #64112
    reslfj
    Deltager

    Mic sagde
    Hej, jeg kan se SVTV i her i Solrød Strand, men fanger ikke SVTV1 og 2 i HD, er der nogen der hvorfor? Er det ikke muligt?

    På forhånd tak 🙂 

    Du bor ca 52 km fra Jägersro/Malmø og omkring 100 kr fra Hörby.   Malmø sender se-mux6 på UHF kanal 27 med DVB-T2 CR=2/3 og 8 kW, men jeg har ingen oplysninger om evt. nedsat sendestyrke i retning mod Danmark.

    http://www.teracom.se/Sandarinformation/Hitta_ratt_tv_mast/

    Hörby sender se-mux6 på UHF kanal 30 med DVB-T2  CR=3/4  og 50kW og jeg er helt overbevist om, at den sender med fuld styrke mod vest og Danmark,

    Det er normalt Hörby, der går bedst igennem. Imidlertid anvender den – i Blekinge og Skåne – den svagere fejlretning CR=3/4 men kun på kanal 30. Det betyder at  netop se-mux6 er lidt svagere end de andre se-muxer på kanal 30, medens den fra Malmø på kanal 27 nok er bedre fejlrettet, men sendes med en lav effekt.

    Men der er en helt anden mulig forklaring, nemlig at du stadig har det kanal 33+43 filter du brugte i den analoge tid til analog SVT1 (kanal 33) og analog SVT2 (kanal 43).   Det virker for de frie svenske SD kanaler fordi se-mux1 anvende netop kanal 33 og se-mux2 anvender netop kanal 43.

    Men disse filtre er ikke egnede til de digitale signaler, hvor man grundlæggende kan og skal modtage både den danske Boxer dk-mux4 på kanal 31 fra Hove og se-mux6 fra Hörby på kanal 30.  og man kan ikke bygge filtre mellem nabokanaler.

    Måske skulle vi starte med, at du  fulgte signalet fra din DK antenne og fra din SE antenne og ned til dit fjernsyn.  samlebokse, forstærkere , filtre ol.  skal vi have frem i lyset.

    Lars  smile

     

    #64113
    lytro
    Deltager

    Mic sagde
    Hej, jeg kan se SVTV i her i Solrød Strand, men fanger ikke SVTV1 og 2 i HD, er der nogen der hvorfor? Er det ikke muligt?

    På forhånd tak 🙂 

    Hvilke antenne har du mod Sverige.??

     

    Lynge smile

    #64120
    aquami
    Deltager

    Jeg bor også i Solrød – og jeg har fået ødelagt min gamle antenne (3-4 antenner på en stang på taget). Jeg havde i forvejen tænkt at jeg ville af med det grimme skrummel og få en indendørs antenne oppe på loftet. Er det er ok løsning? Og i så fald hvad skal jeg købe? Måske er der en antennemontør, som nogen kan anbefale?

    Mvh Morten

    #64128
    Mic
    Deltager

    UPS ja; jeg har gammel forstærker med skille filtre som sikkert dæmper det signal fra jeg vil ha, det havde jeg ikke lige tænkt over.

    Mine antenner sidder på loftet, fungere ellers fint der 98% af tiden. Jeg har ikke 100% styr på deres kanal forstærkning Lynge

    Nogen anbefaling til ny forstærker der passer til dagens signaler fra Boxer både i DK samt SE? Så kunne jeg starte der.

    Mange tak Lars 🙂 

    #64150
    reslfj
    Deltager

    aquami sagde
    Jeg bor også i Solrød – og jeg har fået ødelagt min gamle antenne (3-4 antenner på en stang på taget). Jeg havde i forvejen tænkt at jeg ville af med det grimme skrummel og få en indendørs antenne oppe på loftet. Er det er ok løsning? Og i så fald hvad skal jeg købe? Måske er der en antennemontør, som nogen kan anbefale?

    Mvh Morten

    Indendørs antenne, Solrød og Sverige lyder ikke som en lykkelig kombination.  Antennen komme ikke så højt op som ønsket (jorden er jo rund) og dit tag og evt ting på loftet dæmper normalt signalet ganske meget. 

    En stor antenne øverst på masten mod Hörby og en meget mindre mod Hove, der kun er  ca 20 km væk i retning 10 grader. 

     

    Lars   smile

     

Login Registrer
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button