Start för HDTV över Uddevalla och Trollhättan

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56059
    Christian S
    Deltager

    Teracom har gått ut med ett pressmeddelande om att HDTV nu har startat över Trollhättan och Uddevalla.

    MUX 6 = K53 och MUX 7 = K9

     

    Nya VHF-antenner har kommit upp i sändarstationen i Uddevalla, strax under näst översta stagnivån.

     

    Men det finns inget på K53 och K9. Starten skulle ha skett för en vecka sen.  Varken jag med flera andra får in något på dessa kanaler.

     

    Jag tänker ringa till Teracom och fråga varför det inte finns någon signal.

     

    TV-masten i Uddevalla före uppsättningen av VHF-antenner (157 meter över havet, 332m masthöjd)

    Herrestadsmasten

    #60395
    reslfj
    Deltager

    Christian S sagde

    Teracom har gått ut med ett pressmeddelande om att HDTV nu har startat över Trollhättan och Uddevalla.

    MUX 6 = K53 och MUX 7 = K9

     

    Nya VHF-antenner har kommit upp i sändarstationen i Uddevalla, strax under näst översta stagnivån.

     

    Men det finns inget på K53 och K9. Starten skulle ha skett för en vecka sen.  Varken jag med flera andra får in något på dessa kanaler.

     

    Jag tänker ringa till Teracom och fråga varför det inte finns någon signal.

     

    Du skal have en  DVB-T2 modtager – end normal DVB-T/MPEG2 eller MPEG-4 kan ikke finde signalet. 

    Se på Boxer.se 's hjemmeside.

     

    Men Teracom har udskudt starten i bla Uddevalla  med nogle uger (skulle have startet 1 maj).

     

    Lars 🙂

Login Registrer
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button